Gå til innhold

Problem med world wide web

Ollie2

Anbefalte innlegg

Hei, har et irriterende problem på den stasjonære pc'en min. Det er kort sagt ikke mulig for meg å gå inn på enkelte internettsider. Vanlige sider, slik som VG nett og dagbladet går fint, men andre sider som nettavisen, facebook og diskusjon.no (grøss) vil ikke åpnes, siden bare forblir blank.

Jeg har både Opera og Firefox, men problemetn er felles for begge to, i tillegg til internet explorer. Problemet har vart en stund og jeg tror ikke det er noen spesiell programvare jeg har installert. Jeg har heller ikke installert noen annen brannmur eller tuklet med nettverksinnstillingene på pc'en.

Er det noen som kan hjelpe? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er mulig at det er noe bugs på modemet eller routher, har du prøvd å starte alt på nytt? Hvis ikke, prøv å spark i den et par ganger, så sender du den på rep :D

Tror ikke det er router, for vi har to andre pc'er i heimen, der alt funker fint.

Maskinen er riktignok gammel, men er den jeg bruker mest, som gjør dette ekstremt irriterende :mad:

Lenke til kommentar
Hmm... Men har du prøvd å feks logge inn på msn? Har hatt noe av samma problem, hvor jeg fikk opp at det var dns feil eller noe i den duren, fiksa det ved å restarte alt. Er det tråløs tilkobling, eller er det via kabel?

Hvis det er tråløst, kan det være at du ikke har tilgang til routern, da hjelper det å restarte...

Msn funker fint, og det merkelige er at facebook også funker til tider, men som oftest ikke :dontgetit:

Er tilkoblet routeren med kabel, men de bærbare maskinene er utelukkende trådløse.

Lenke til kommentar

Det begynte vel en måned siden. Husker som sagt ikke noen endringer som ble gjort, men kan det ha noe å gjøre med at AVG antivirus sluttet å fungere? Tror nemlig det skjedde på omtrent samme tidspunkt. Skal prøve å reinstallere det nå (hvis jeg kommer meg inn på siden) :p

PS: Et annet problem er at det ikke går an å gjøre google-søk.

Lenke til kommentar

Det høres ut som om du kan ha fått noe virus, eller at du har lagt inn noe á la PeerGuardian som blokkerer trafikk mot skumle sider, men også en del harmløse sider.

Har du installert noe programvarebrannmur som kanskje hindrer trafikk fra enkelte sider?

Lenke til kommentar
Det høres ut som om du kan ha fått noe virus, eller at du har lagt inn noe á la PeerGuardian som blokkerer trafikk mot skumle sider, men også en del harmløse sider.

Har du installert noe programvarebrannmur som kanskje hindrer trafikk fra enkelte sider?

Nei, langt ifra.

Eneste løsning er å reinstallere AVG. Dessverre funker ikke den nye versjon 8.0, og jeg har vanskeligheter med å finne 7.5, som jeg hadde før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...