Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvilke luft kompressor er stille ?

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter å sette en kompressor i garasjen.

Men ønsker ikke at naboene skal klage på lyden..

Vet dere om noen stille, og da mener jeg så stille som mulige luft kompressorer ?

Det må være en minimum 50 Liter tank og max 100Liter.. (ellers blir det for stort)

Jeg har sett slike som drives av reimer - er de "best" ?

/ Stig Henning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar..

Men som du skriver selv;

"Husk luftinntak og kjøling." Det er derfor jeg ikke ønsker å bygge den inn - for å slippe dette "rælet" :)

.. men klart, om jeg ikke får noen tips, så er dette kanskje veien å gå.

Vet bare at jeg har en 24Liter Abac - sånn enkel som ikke trenger olje.. Og den durer noe SINNSYKT!

Sånn kan jeg bare ikke ha...

/ Stig Henning

Lenke til kommentar

Vel, skal du ha en kompressor som faktisk er nokså stillegående så er vel en skruekompressor det eneste alternativet.

Hvis du allikevel skal hå stempelkompressor så er det ikke stort mer å å gå ut fra enn å finne en kompressor som opererer på lavest mulig turtall, dette står i datablad.

Direktedrift kontra reimdrift har ikke noen reell betydning for støy, vil tvert i mot tippe at reimdrift gir litt mere støy.

Lenke til kommentar

"kompressor som opererer på lavest mulig turtall" ....

Smart! Det hadde jeg ikke tenkt på, men det er jo klart at jo mere luft (større stempel) og saktere turtall så vil den ikke bråke så mye. Bra - da har jeg noe å gå etter :)

Ser fort det at de på biltema har de små på 24L har turtall oppe i 2800.. mens de med reimdrift ligger på ca 1400. Det er forskjell det!

/ Stig Henning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...