Gå til innhold

Stille kabinett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Tenkte på en stillegående PC som ikke skal koste alt for mye. Hva er det egentlig som bråker mest. Dette kabinettet eller diskene som surrer å går? Hva med vifta på skjermkortet?

 

mvh

GruZuk

 

Det som bråker mest, er som regel harddisk og vifte på skjermkortet. Gamle CPU-vifter var ganske bråkete, men de nye bråker langt mindre. I billige kabinetter, bråker også strømforsyningen ganske mye.

 

-Håvard

Lenke til kommentar
og prisen på PSU for en typisk kontor maskin?

 

Mvh

GruZuk

 

Tja, min far kjøpte denne på 350W fra Codegen. Den er relativt stillegående og har ikke bydd på noen problemer i hans system. Men han klokker ikke da (maskinen står på 24/7).

 

Men du bør også kjøpe to stillegående 120mm vifter da det ikke følger med kabinettet. ta en titt på www.microplex.no

 

Ellers er jo også Lepont PSU til 395,- et godt valg vil jeg tro. Da denne har to vifter. Men med to 120mm vifter i kabinettet er det ikke sikkert de to PSU viftene (i Lepont PSU) har så mye større effekt.

Lenke til kommentar

Min mening: Codegen er ikke verdt skrapjernet den er laga av, og Lepont er ganske bråkete.

 

Har selv en Lepont PSU, og har tatt ut hele den ene vifta (Den som blåser ut av PC'n. Nå er den veldig stille, og blir heller ikke noe spesielt varm. (Har extra 120mm vifte (på laavt turtall) i kabinettet)

 

Hadde en Codegen 350W PSU før. Den ga alt for lite strøm, og bytta til en AOpen 235W PSU som funka MYE bedre.

Lenke til kommentar

Etter å ha montert "silent twin", var det bare en ting å gjøre, gå inn på microplex.no og bestille flere deler. Kjøpte kjøleribbe til chipsetet på hovedkortet og skjermkortet, fordi begge hadde vifter som bråkte like mye som en hel skvadron med gammle f-104 Starfighter på vei gjennom lydmuren.

 

Men nå er det STILLE(nesten). :D

 

Det er fortsatt litt lyd fra harddiskene,men det kan jeg leve med.

 

Kan absolutt anbefale kabinettet, i alle fall lydmessig. Silent twin på 50% hastighet overdøver PSU-vifta totalt.(PS! Hvis du tenker på å anskaffe et slikt kabinett, pass på at du får den nye "silent power" utgaven)

:woot:

Kabinett:AOpen H600B "Silent power"

CPU kjøler: Mist Silent Twin

Kabinettvifte: Pabst 8412n2gml 12DB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...