Gå til innhold

Neste land på kartet i Europa?

Anbefalte innlegg

Aldri sagt at Oslo er finere enn Bergen. Bergen er kanskje Norges fineste by med mer enn 50 000 innbyggere, men menneskene trekker ned helhetsinntrykket.

Bergen er Norges nest største by med nesten 250 000 innbyggere. Til og med Tromsø har over 50 000 innbyggere ;) .

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si Bergen er finere enn Trondheim. Har riktignok ikke vært i Bergen om vinteren, men trondheim om vinteren er grøss og gru. Dessuten så hater jeg fulle trøndere. Man man ikke spasere en fredagskveld i gatene der, enten blir man plystret på, sjikanert eller snakket til.

Lenke til kommentar
Må si Bergen er finere enn Trondheim. Har riktignok ikke vært i Bergen om vinteren, men trondheim om vinteren er grøss og gru. Dessuten så hater jeg fulle trøndere. Man man ikke spasere en fredagskveld i gatene der, enten blir man plystret på, sjikanert eller snakket til.

Ehh.. okey? Ikke skjedd med meg, men..

Jeg tror som WarpX at noen av landene som ligger "under" Storbritania blir selvstendig. Men ikke alle. Kanskje bare Wales? Eller bare Skottland?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842

Tsjetsjenia, Baskerland eller Færøyene

Muligens også Transnistria som det ble referert til her tidligere også.

Endret av Slettet+12341842
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842
Færøyene er vel strengt talt selvstendige.

De styrer riktignok de fleste anliggenheter selv, men de mangler:

1. Fullstendig styring over sin egen utenrikspolitikk

2. Egen forsvarspolitikk

3. Løsrivelse fra Riksfellesskapet, personalunionen som forener Danmark, Færøyene og Grønland under den danske kronen.

Når alle disse tre punktene er i boks, ihvertfall 1 og 3, kan Færøyene betraktes som en fullverdig nasjon. Akkurat nå er de egentlig litt som Kosovo – noen tegner dem inn på kartet, andre ikke.

Lenke til kommentar
Færøyene er vel strengt talt selvstendige.

De styrer riktignok de fleste anliggenheter selv, men de mangler:

1. Fullstendig styring over sin egen utenrikspolitikk

2. Egen forsvarspolitikk

3. Løsrivelse fra Riksfellesskapet, personalunionen som forener Danmark, Færøyene og Grønland under den danske kronen.

Når alle disse tre punktene er i boks, ihvertfall 1 og 3, kan Færøyene betraktes som en fullverdig nasjon. Akkurat nå er de egentlig litt som Kosovo – noen tegner dem inn på kartet, andre ikke.

Ja, de har vel noen representanter i folketinget i Danmark.

Men de er ikke medlem av EU i motsetning til Danmark så jeg vil nesten kalle det et eget land, og blir vel også i de fleste tilfeller sett på som ett eget land

Lenke til kommentar

Ha ha ha ha ha ha ha ha, og ha.

Dere mister alt fiskeri, og alt som heter olje og gass. Rent bortsett fra majoriteten av alle vassdrag som er utbygd for vannkraft, og flere store bedrifter.

Hva tror du finansierer Norge? Bønder (som det uansett er langt flere av på det indre østland), servicenæring og IT? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...