Gå til innhold

Minnekort til AVCHD kamera

Anbefalte innlegg

Selv har jeg investert i et Canon HF10. JEg har ennå ikke kjøpt minnekort og lurer på om noen her har noen erfaringer med steder der man får mest mulig for pengene i så måte. Er det lurt å kjøpe f.eks i USA med tanke på dollaren?

Linker eller tips om faktiske butikker mottas med takk.

Og som med alt annet så er det vel slik at dess større dess bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare hold deg til produsenten Sandisk eller Lexar, og et SHDC kort "class 4" eller bedre, så får du et bra og stabilt kort som er raskt nok til AVCHD-filming.

Hvor stort du kjøper, kommer ann på hvor stort du ønsker.

Hvor du skal kjøpe kan jeg ikke gi så mange tips om. Men hold deg unna Ebay-firmaer, da disse og veldig mange (de fleste) asiatiske firmaer selger falske kort. De ser ut som Sandisk/Lexar, men er av billigste og skjøreste type. I USA er det nok ikke så mye humbug ute å går, men du bør kjøpe fra en rimelig stor aktør, så du er sikker på at du får det du betaler for.

Og husk... hvis noe er for billig til å være sant, så er det en stor sannsynlighet for at det er falske kort.

Med dagens priser, og med tanke på at du må betale frakt og moms ved innførsel til Norge, tror jeg ikke jeg hadde giddet å styre så mye for å spare noen skarve kroner. Kjøper du fra Norge, så er det mye enklere å få byttet et defekt kort også, enn å måtte drive og sende tilbake til statene, og vente i evigheter mens du håper at du faktisk får tilsendt et nytt.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg kjøpte et Delkin-kort hos B&H i USA - som fungerer utmerket til mitt Canon HF10. Normalt bruker jeg bare Sandisk, så dette er første gang jeg bruker et annet merke. Her er det mye minne for pengene. 80 USD for 16 GB må sies å være et bra kjøp.

http://www.bhphotovideo.com/c/product/5466...re_Digital.html

Frakt ca. 50 USD om du benytter UPS og fortolling NOK 120. Men kjøper du flere produkter der, er det i alle fall penger å spare!!

Promoto

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte et Delkin-kort hos B&H i USA - som fungerer utmerket til mitt Canon HF10. Normalt bruker jeg bare Sandisk, så dette er første gang jeg bruker et annet merke. Her er det mye minne for pengene. 80 USD for 16 GB må sies å være et bra kjøp
Bra kjøp? Over 500 inkludert moms men pluss fortollingsgebyr (120 kroner) pluss frakt? Du får et Sandisk Ultra II 16GB (den nye typen) hos PCUtstyr for 625 kroner. Selv om du kjøper flere ting samtidig, blir det jo omtrent samme pris eller til og med rimeligere, for et bedre kort hos PCUtstyr.

Jada, et mindre kjent kort kan fungere bra, men "billigkort"/ukjente merker har en tendens til å kutte ut etter 1-100 gangers bruk... og da mister du alt som ligger på kortet.

Litt kjedelig å spare et par hundrelapper, også komme hjem en dag og ha mistet flere timer video fra en viktig begivenhet eller ferietur.

Lenke til kommentar
Bra kjøp? Over 500 inkludert moms men pluss fortollingsgebyr (120 kroner) pluss frakt? Du får et Sandisk Ultra II 16GB (den nye typen) hos PCUtstyr for 625 kroner. Selv om du kjøper flere ting samtidig, blir det jo omtrent samme pris eller til og med rimeligere, for et bedre kort hos PCUtstyr.

Skal ikke argumentere mot dine argumenter - for min del handlet det bare om enkel logistikk. Jeg har hatt fire ordrer hos B&H bare den siste måneden, med totalt 8 pakkeleveranser. For meg ble det da langt enklere å få et billig ("ukurant merke"-) minnekort. De hadde på det tidspunktet ingen andre 16 GB minnekort (!). Så når jeg først hadde andre bestillinger, så kostet det meg verken mer frakt eller fortolling. Men du har helt rett - skal du bare kjøpe minnekort, så er det omtrent like billig i Norge, og noen minnebrikker faktisk billigere(!). Som tidligere nevnt, kjøper jeg bare Sandisk til mine fotojobber. Siste kort 16GB CF Extreme III er jo til godt under 1000-lappen. Så når hastighet og kvalitet teller ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...