.vision Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Hei, Jeg har satt opp et CMS-system som er tilegnet en bruker, og ønsker nå flere. Problemet er at første gangen så ble dette gjort automatisk med PHP, og nå må jeg legge til rader for hver enkelt bruker jeg skal ha i MYSQL-databasen. Problemet er at passordet ikke fungerer når jeg legger til, fordi den skal være kryptert. Noen som vet hvordan jeg kan få løst dette på en grei måte? Vil helst få ha forskjellig passord på alle brukerne. Takker for svar.. edit: etter en stund så gjør databasen om passordet til et kryptert ett, men det fungerer allikevel ikke. Men hvis jeg kopierer passordet i krypteringa jeg har fra bruker 1, så fungerer det. Problemet ble løst. Scriptet hadde laget en egen form for på kryptere passordet.. Endret 27. juni 2008 av .vision Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Forslag a) Finn ut hvilken kryptering det skal være. Det vil typisk være MD5, du kan da generere ditt eget MD5 passord med INSERT ... md5('mitt passord') ... ; b) Finn ut hvordan man legger til nye brukere uten å gjøre det direkte i databasen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå