Spagetti Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg skal lage en spilleliste for min bestemor som fyller 70. Hun ønsker den beste musikken fra hvert 10-år fra 40-tallet og fram til i dag. Det jeg trenger hjelp til er hvilke sanger dere mener jeg bare MÅ ha med? Jeg har bare levd siste 1/4 av denne tiden og trenger derfor hjelp til å finne den musikken som ble spilt og som folk husker fra denne tiden. Fint om dere skirver sangen sammen med hvilket 10-år den er hentet av. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Dimmu Borgir - 1945/1946 Endret 27. juni 2008 av Erik? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Er det én spesiell eller flere typer musikk som er ønskelig/ikke ønskelig? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Frank Sinatra Aktiv fra 35 og helt til 90-tallet, men hadde sin storhetstid rundt 1940-50 Sang: New York, New York Kan hjelpe deg med 60, 70, 80 og 90 også, trenger bare mer info fra din side. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Why Can't I Be A Tree av Mamma, Jeg Blör er jo en klassiker uten like. Lenke til kommentar
Spagetti Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Hun ønsker ikke noe heavy metal eller noe i den duren, men det er mer country, pop, litt jazz kanskje osv.osv... Det som er viktig er at vi får fram låtene som slo ann og som folk husker og kan kjenne seg igjen i, gjerne slik at noen av gjestene begynner å nynne med e.l. Takk for flotte svar så langt! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Blues/Jazz: Louis Jordan Er du ute etter sånn? Hvis du skal ha "vanlig" musikk som er kjent kan du jo ta f.eks Beatles. Lenke til kommentar
Spagetti Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Blues/Jazz: Louis Jordan Er du ute etter sånn? Hvis du skal ha "vanlig" musikk som er kjent kan du jo ta f.eks Beatles. Ja! Beatles har jeg jo selvfølgelig, men gjerne artister alà Louis Jordan e.l. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Her er en liste over hits i USA hvert år fra 1940 og frem til i år. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_numbe...(United_States) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå