Gå til innhold

tjelden melder; inn for landing

Anbefalte innlegg

var ute da denne tjelden kom flygende og satt seg på bergene. knipsa laus, og fikk dette som det beste resultat. så hva synes dere om det, etter en snartur i PS?

jeg vet at det kanskje ble litt lite fugl, i forhold til resten av bildet, men vil prøve meg med å legge det ut likevel.

post-161157-1214582211_thumb.jpg

Endret av heggstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker meg enten en skikkelig dybdeskarphet, eller en mye mindre en. Jeg liker ikke så godt at tangen helt til venstre er kuttet, og jeg synes toppen av bakgrunnen blir litt rotete. Dessuten er det kanskje litt mye bilde i forhold til fugl, som Carny nevnte.

Lenke til kommentar

Fuglen kunne vært litt større, bildet kunne kanskje vært tatt litt før, sånn at vi ser litt luft under den, men bildet er fint for det. Godt komponert, selv om det sikkert er fyfy å la linja mellom luft og vann gå nøyaktig midt på - det gjør ikke mye her.

Lenke til kommentar

Som du selv påpeker var fuglen alt for liten, vet ikke brennvidden på dette bildet, men hvis det var rundt 100mm trenger du minst 300mm for å få denne fuglen i fokus, mao du var for langt unna. Både forgrunn og bakgrunn var etter mitt syn mindre pen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...