GamleErik1992 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hei, akkurat startet å overklokke skjermkortet mitt, som er blitt ganske gammelt nå, og leste DENNE testen om det, hvor de overklokket det til 645/1740. Jeg startet og klokke med RivaTuner og så etter alt av "skummle" greier som kunne skje på skjermen, men fant ingen. Jeg klokket vidre og kom frem til 645/1740 (det er 580/1500 vanelig) uten et eneste problem... Tempraturen har vel egentlig ikke steget, den holder seg fortsatt på 49/50 i idle og 64 under load. Med andre ord, ingen forskjell fra før jeg overklokket kortet. Jeg lurer da på: Kan jeg klokke det mer? Hvor burde jeg stoppe? (Temp.) Hvorfor ser jeg ikke noen forskjell på tempen? Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Du bør stoppe når du oppdager artifacts på skjermen/når du spiller. Tempen synes jeg ikke bør overstige 80-85C load. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hvis du klokker minnet litt og kjernen litt, og får artifacts, husk at det kan godt være at EN AV DE ikke har nådd maksen. Mao at om det viser seg at minnet skaper trøbbel ved en gitt frekvens, så klokker du det ned litt og pusher GPU lenger. Bare et tips... men ellers tror jeg ikke du kommer så veeeeldig mye lenger, med mindre Gainward har vært generøs med volten. 7900gt'et mitt greier 685/1800 stabilt, men TIPPER det kjører på hvertfall 1,3v. Nå vet jeg ikke stock volt på 7950gt, men siden referanseklokken er såpass mye over 7900gt sin, så har de sikkert 0,1v mer elns også (dvs. 1,3v) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå