Gå til innhold

Xbox360 finner plutselig ikke datamaskinen (løst)

Athelas

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt noen problemer tidligere med å dele media mellom PCen min og Xboxen. Men i dag, så får jeg plutselig opp en melding om at Xboxen ikke kan få kontakt med PCen. Dette er litt rart i og med at jeg får kontakt mellom dem i Media Center.

Jeg kjører Vista32 Ultimate med siste versjon av WMP, samt alt av oppdateringer til Xboxen. Hvorfor skjedde dette plutselig i dag, og hva kan jeg gjøre for å fikse det?

NB. Har en trådløs D-link router, og trådløst nettverkskort til Xboxen.

Jeg har installert ny CPU, og pga. hardwareendringen måtte DRM resettes manuelt.

Løsninga finnes her:

OK I finally got it working!!!!!

Thanks to BluebloodedCDN for pointing me in the right direction, but his steps didn't resolve my issue.

So, I searched for many hours and found a forum that gave me the greatest gift of all. :)

I did have to reset my DRM licenses because after getting a new MB and CPU the DRM licenses

got screwed. I currently have vista home premium.

I did do what BluebloodedCDN said and stopped "Windows Media Player Network Sharing Service"

found at typing "services.msc" at the run prompt.

Here's the link for resetting the DRM "http://support.microsoft.com/?kbid=891664"

I just did step 3, but make sure you don't delete the DRM file just the stuff inside.

Really the only difference in BluebloodedCDN is that DRM file he was mentioning was

different for me. I have two probably more. Because if you go to C:\programdata their is

a DRM file but the correct one for me was in

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\DRM

Anyways, after deleting the contents of that folder go to this link

"http://go.microsoft.com/FWLink?LinkID=34506"

and upgrade

After that restart your "Windows Media Player Network Sharing Service"

It worked for me hopefully it will for you. Thanks to everyone!!!

Endret av Athelas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå virker ikke media sharing her heller. Mistet WMC2.0 i en formatering, og må bruke WMP11 (jævla stygt program egentlig). Har XP.

Har prøvd å slette DRM-filene, funker ikke.

Har prøvd å slå av brannmurer, funker ikke.

Den upgrade-knappen du snakker om er inaktiv, altså jeg får ikke til å trykke på den. Hvordan kan jeg få media-sharing tilbake?

Lenke til kommentar
Nå virker ikke media sharing her heller. Mistet WMC2.0 i en formatering, og må bruke WMP11 (jævla stygt program egentlig). Har XP.

Har prøvd å slette DRM-filene, funker ikke.

Har prøvd å slå av brannmurer, funker ikke.

Den upgrade-knappen du snakker om er inaktiv, altså jeg får ikke til å trykke på den. Hvordan kan jeg få media-sharing tilbake?

Den funket for meg da jeg brukte IE. Den funker ikke med Firefox i hvertfall. Du bør følge den guiden til punkt og prikke. Pass på at du ikke hopper over eller rusher noen steg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...