halodude Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 hei! jeg har en ip-konflikt med pc-en min. Ruteren heter WAG200G hadde internett helt til en annen maskin ble skrudd på. da kon det opp et "ip-konflikt" vindu, og tilkoblingen ble bare lokal. det er 3 andre Datamaskiner på nettet, men ingen opplever det samme problemet. det hender også at jeg får en konflikt uten at en annen maskin er på. jeg har et Wireless-G PCI Adapter nettverkskort med model nr. WMP54G takk for alle svar. Lenke til kommentar
nifty Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Snodig. Du er SIKKER på at du ikke har uønskede gjester på nettet ditt, som har satt en fast IP som ligger i DHCP rangen din ? Lenke til kommentar
Espen_k Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Her løses slike problemer ved å helt enkelt trekke ut strømmen av routeren i 5 sek, så er det bare å plug & play. Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Sikkert satt fast ip på en av pcene, sett dem til å motta automatisk ip (dhcp) Lenke til kommentar
nifty Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Her løses slike problemer ved å helt enkelt trekke ut strømmen av routeren i 5 sek, så er det bare å plug & play. Dette har jo ikke noe med fix å gjøre overhodet, det er bare en metode for å få ting til å fungere inntil det skjer igjen. Jeg hadde heller sjekket etter om noen PC'er er satt til statisk IP, da det sannsynligvis er dette som fører til problemstillingen..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå