Gå til innhold

BK: Leonard Cohen World Tour


Anbefalte innlegg

Jeg holder på å teste ut en Tamron 18-250mm for tiden. I den sammenhengen fanget jeg opp dette motivet.

 

 

1/320s, f/5,6, 77mm, ISO 400

 

Originalen var ikke veldig spennende; så jeg har lekt meg i litt etterbehandlingen. Det primære spørsmålet er om dere ser noe i bildet i det hele tatt.

 

 

 

Og for de av dere om gjerne klå på originalen, her er den i en forhåpentligvis OK størrelse:

 

 

 

Herj vilt. Husk å skalere litt ned.

 

 

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ble jeg faktisk skuffet. Jeg trodde et øyeblikk at jeg skulle få sammenlignet et av dine bilder med et jeg tok av Cohen på samme tid på året i 1985. Isteden kommer du med en slik dokumentasjon av en speeda plakatklistrers dissing av en stor poet.

 

Dessverre ser jeg lite annet enn en dokumentasjon av en grov fornærmelse. So long Tom....

Lenke til kommentar
Nå ble jeg faktisk skuffet. Jeg trodde et øyeblikk at jeg skulle få sammenlignet et av dine bilder med et jeg tok av Cohen på samme tid på året i 1985. Isteden kommer du med en slik dokumentasjon av en speeda plakatklistrers dissing av en stor poet.

 

Dessverre ser jeg lite annet enn en dokumentasjon av en grov fornærmelse. So long Tom....

Har desverre dårlig med gode konsertbilder. Og de jeg har er stort sett av amatør-musikere eller mindre kjente artister (og da mest blues-artister).

 

Men skyggesiden i Asker må nok også dokumenteres de også, selv om jeg tråkker på noen tær ;)

 

Tom

Lenke til kommentar
Det er åpenbart mulig. Heldigvis er det mulig å bli healet igjen også.

Sett på noe god musikk*, og se på noen pene bilder samtidig. Med noe godt i glasset fra gamlekara i Skottland.

 

Tom

 

*) Hvilket Leonard Cohen album anbefales for en som har det doble samlealbumet og et par av bestselgerne fra 80-90 tallet ?

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig at hele album blir litt overdose med Cohen, sett bort fra Various Positions fra 1985. Det albumet var hans første som gikk til toppen av hitlistene, og det er ikke uten grunn.

 

Det første sted i verden at det albumet krøp til topp på hitlistene var på Haugalandet. Nå avslører jeg litt mye om min identitet, men skitt la gå. Etter at jeg gav platen en panegyrisk hyllest i Haugesunds Avis, og uttalte at den hørte til i enhver musikkelskers platesamling på Radio 102, gikk den rett til førsteplass på HAs lokale platebarometer. Det var selvfølgelig uunngåelig selv uten meg, for et par uker etterpå lå den på topp av VG-listen. Og etterpå tok den resten av verden med storm. Det sies at siden det var i Norge at Cohen fikk sin første store hit så har bergknatten en spesiell plass i hans hjerte. Ved siden av salige Mariann, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Nå ble jeg faktisk skuffet. Jeg trodde et øyeblikk at jeg skulle få sammenlignet et av dine bilder med et jeg tok av Cohen på samme tid på året i 1985. Isteden kommer du med en slik dokumentasjon av en speeda plakatklistrers dissing av en stor poet.

 

Dessverre ser jeg lite annet enn en dokumentasjon av en grov fornærmelse. So long Tom....

 

greit å vite kordan mannen som foreslår endringer i BK selv svarer for seg. Det er slikt som dette jeg mener, og har mange eks på det samme.

 

Jeg synes om han over at bilde kunne hatt stor verdi om båtene var borte. gjerne med stappfulle spann som symboliserer vår overflod. Men bedre lykke med teknikk og tittel neste gang.

Lenke til kommentar
Og med det mener du...?

 

kor vanskelig kan det være å skjønne dette? Du foreslår endringer i stor stil på et forum, og så svarer du gang på gang på veldig dårlige og arrogante måter. Kanskje bedre å gå i seg selv, før man kommer med forslag for å gjøre et forum bedre?

 

Synes du selv at svar som dette gjør at BK kommer nærmere photosight.net med slik tilbakemeldinger?

Lenke til kommentar
menmen... har vi ikke sett bildet før? Mener å ha sett bildet i et annet sted før... hmm

Jan Garbarek har uttalt at det kun er laget 5 låter i verdenshistorien. Han konsentrerer seg om den ene han kan. Det er nok få bilder som ikke er tatt fra før, så du har helt sikkert rett. Men jeg kan ikke si at det slår meg at det er noe jeg har sett før. Selv om det helt sikkert er mange eksempler på lignende bilder.

Lenke til kommentar
Og med det mener du...?

 

kor vanskelig kan det være å skjønne dette? Du foreslår endringer i stor stil på et forum, og så svarer du gang på gang på veldig dårlige og arrogante måter. Kanskje bedre å gå i seg selv, før man kommer med forslag for å gjøre et forum bedre?

 

Synes du selv at svar som dette gjør at BK kommer nærmere photosight.net med slik tilbakemeldinger?

Nå er det på tide at du tar deg en lang kald dusj. Jeg flipper litt med Tom, og det er det kun du som reagerer på. Det er din egen skyld at du ikke er en del av det gode selskap, og det er lett å forstår hvorfor. Du har jo ikke innsikt i det sosiale liv på forumet, og driter åpenbart i det.

 

Jeg har aldri etterspurt knusktørr saklige kritikk. Jeg har kun etterspurt mer aktivitet på kommentatorsiden. Men jeg forstår nå at du synes at jeg driver med lite konstruktiv kritikk. Eller tar jeg feil der? Mener du at jeg er en lite konstruktiv kritiker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...