Gå til innhold

[AoC]Jeg skal gå å plukke opp stein!

Anbefalte innlegg

Ok... jeg skal inni et spill plukke opp 3 steiner! Da jeg kjøpte dette spillet gleda jeg meg faktisk, det var moro noen dager... men jeg syntes det ble blitt kjedelig :(.

Og alle andre ser ut til å like det. Men da jeg innså at det eneste jeg gjør er å plukke opp steiner, drepe og prate så ble det jævli kjedelig og litt latterlig.

Det eneste jeg syntes er litt morsomt, er å spille sammen med folk! Det er alt! Men vi må fortsatt drepe, prate og plukke opp steiner.

Er WoW det samme? Hvilken level er det det faktisk blir moro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor spiller vi et sånnt spill?

Kan vi ikke bare samles i Oslo og gå å plukke opp steiner? Også gir vi dem til noen bare? Så går vi rundt å prater? Kanskje slå ned noen som er mindre enn oss?

Seriøst...? Er det alt jeg skal gjøre i det spillet?! :(

Tør jeg spørre hva du forventer deg av et MMO? :)

Aldri spillt et MMO, så forventningene var veldig store når jeg ser så mange spiller WoW. Og AoC har fått bra karakterer etc. bla. bla. WoW... går vel på det samme da...?

Lenke til kommentar
Hvorfor spiller vi et sånnt spill?

Kan vi ikke bare samles i Oslo og gå å plukke opp steiner? Også gir vi dem til noen bare? Så går vi rundt å prater? Kanskje slå ned noen som er mindre enn oss?

Seriøst...? Er det alt jeg skal gjøre i det spillet?! :(

Tør jeg spørre hva du forventer deg av et MMO? :)

Aldri spillt et MMO, så forventningene var veldig store når jeg ser så mange spiller WoW. Og AoC har fått bra karakterer etc. bla. bla. WoW... går vel på det samme da...?

Alle MMO's går ut på ca. det samme.

Lenke til kommentar

Hvis det eneste du gjør er å plukke opp steiner, må jeg nesten si at du har brukt litt lang tid på den ene questen som krever det :p Men hvis du ikke liker quests av typen "Drep 10 x, og hent 5 y", er nok mmo's litt feil sjanger for deg :)

Lenke til kommentar

Vel, det er ikke alt du gjør i spillet... enkelt og greit.

Hvilken lvl det blir morro på? Det skal være morro omtrent hele tiden, om ikke så kanskje det ikke er for deg. MMO handler hvertfall for min del om guildet. MMO blir ikke noe morro om du ikke trives i guildet du er i.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om du troller, men et MMO spill er stort sett delt i to deler. Du har "levle-delen", der du starter på level 1, og slutter på level XX. Level 80 i age of conan sitt tilfelle. Denne delen består stort sett av å gjøre quester som å hente steiner og drepe ting for å få "experience points". Experience points gjør at du går opp i level.

Når du kommer til siste levelen (level 80), går du over i "endgame" delen. I denne delen får du ikke lenger experience points, men nå handler spillet mer om å forbedre karakteren du spiller gjennom PvE (player vs environment), eller raid dungeons om du vil. Eventuelt gjennom "PVP" (player vs player), der du dreper andre spillere, på en mer eller mindre organisert måte. I endgame organiserer de fleste spillere seg i et "guild", som er en gjeng andre spillere du gjør raid dungeons og pvp sammen med, samt prater skit på ventrilo osv :)

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Du treffer egentlig spikeren ganske godt her. Det handler bare om å plukke opp ting, drepe ting og å snakke med andre og eventuellt være med andre for å plukke opp ting og drepe ting. Hvis man er heldig så finner man av og til en eller annen rustnings-del eller et våpen som har noen høyere tall på enn det man allerede har. Dette er mmorpg-spill. Sånn er wow. Sånn vil nok alle mmorpg-spill være i uoverskuelig fremtid.

Du hater det, eller så elsker du det. Sånn er det.

Lenke til kommentar

uansett, skal du like mmo's, må du liksom ha det ønske om "power", om å være bedre enn andre, og generelt like å briefe alt det du har skaffet til piksel-fyren din.. mangler du lysten til å stadig forbedre avataren din ingame er ikke mmorpg's noe for deg.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg syntes er litt morsomt, er å spille sammen med folk! Det er alt! Men vi må fortsatt drepe, prate og plukke opp steiner.

Her har du jo funnet din greie :) Meld deg inn i et stort guild, med mange personer som du er på bølgelengde med. Da blir det mye lettere å finne personer å spille sammen med, samt at dere kan holde praten igang selv på avstand.

Edit: ordleif

Endret av Erigon
Lenke til kommentar
Her har du jo funnet din greie :) Meld deg inn i et stort guild, men mange personer som du er på bølgelengde med. Da blir det mye lettere å finne personer å spille sammen med, samt at dere kan holde praten igang selv på avstand.

Oki, skal gi det en try til. :)

Du skal vel gå OG plukke opp steiner!

Ah, det var godt :D

Beklager! Får ikke endra tittelene... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...