MedStud Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Har en maskin som lider av å få blåskjerm hele tiden! Har formatert HD, og nå får jeg ikke lagt inn Win XP uten å få blåskjerm! (kommer til steg 3). Jeg har skiftet minne, så det er det ikke. Jeg lurer på om det er hovedkortet det er noe i veien med! Men for å være sikker, så lurer jeg på om det er mulig å få blåskjerm av en skadet prosessor! (Kan en maskin funke med skada prosessor?) Ps. Har ikke overklokket Alle svar er velkommen! Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Kjenner til dette. Resett CMOS'en. Det hjalp i alle fall meg i bluescreen-situasjoner. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 f*u-c+|< ( sensur stash ) WinXp, kjør inn Windows 2000.... 2000 er og blir et bedre OS Lenke til kommentar
MedStud Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 f*u-c+|< ( sensur stash ) WinXp, kjør inn Windows 2000.... 2000 er og blir et bedre OS akkurat samme problem der! blå skjerm! Lenke til kommentar
MedStud Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Kjenner til dette. Resett CMOS'en. Det hjalp i alle fall meg i bluescreen-situasjoner. CMOS.....det betyr? Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Ingen vits i å forklare hva det betyr. Slå opp i instruksjonsboken til hovedkortet, og let opp "Reset CMOS" eller noe sånt. Der skal det også stå hva CMOS betyr. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Trolig et kort som kødder opp hele greia. Installer XP med minimum av komponenter i maskinen (kun ram, cd, skjermkort, og hd), og sett de andre inn en etter en, etter at installasjonen er ferdig. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Yes!! Tror jeg vet hva det er: En kompis av meg fikk alltid bøåskjerme etter installasjon av xp. bare gå inn i BIOS og trykk på "Load most effective settings", eller noe i den duren. det fiksa problemet hans. Lykke til da Evige Bygger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå