DeTomaso Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hei. Jeg har en pc som står som musikkserver og nedlastingsmaskin. Denne er koblet til nettverket og til et tastatur. Jeg benytter Remote desktop og kan gjøre det meste via dette. Er det mulig å fjerne tastaturet fra denne pcen uten å få problemer med oppstart og pålogging? mvh Detomaso Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Fikk ikke det til i de gamle dosdagene, men mulig det går nå? Snakker da om oppstart, men har du startet pc'en skal det gå fint å ta ut tastaturet. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Du må sjekke at halt on keyboard ikke står på i bios. Lenke til kommentar
DeTomaso Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Du må sjekke at halt on keyboard ikke står på i bios. Ah... det er mulig det er det som skal til... :-) Finnes det et kjekt verktøy som lar meg endre bios-instillingene uten å boote maskinen først? Kan jeg for eksempel endre denne settingen via RDP? (Har ikke skjerm tilkoblet denne maskinen ...) mvh Detomaso Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Vet ikke om noe, tviler egentlig litt på det. Denne "sperren" ligger jo i POSTen som kjører før noe som helst av OS starter. Måtte evt. være om man kunne legge inn instillingen i en oppdatering til BIOSen og så flashe med den fra windows. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Tror nok du er nødt til å manne deg opp til å sette en skjerm på boksen din Lenke til kommentar
boinc Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Nyere hovedkort tillater dette, men ikke gamle. Har et par linux-servere i kjelleren. Noen må ha tastatur, andre ikke. Det morsomme er at BIOS sier noe ala "No keyboard present - press F2 to continue" Enkleste testen er bare å prøve å boote den uten tastatur. Enten virker det eller så virker det ikke. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg har aldri helt forstått hva som er så morsomt med det. Det er jo fordi du skal koble til tastaturet og trykke F2 når du er ferdig med det.. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Nei, har heller aldri helt skjønnt hvorfor folk synes den er så festlig. Uansett har enda ikke vært borti et hovedkort som ikke tillater at man endrer halt on instillingene. Endret 3. juli 2008 av oifind Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) "Nyere" hovedkort/BIOS står faktisk default til : Halt on all BUT keyboard Dvs at post/boot ikke stopper ved kb not present. For å gjøre det enkelt kan man sette : Halt On : NONE Endret 3. juli 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå