Gaarulf Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Ja, irriterer meg over at jeg må vente litt på dataen når den skal starte. Fordi jeg har en del startup programmer. Klarer aldri å venne meg til å starte dem manuelt så jeg fant ut at dette er beste løsning.. Finnes det ett programm, eller en metode for å få programmene til å starte en etter en, isteden for å prøve å startes samtidig? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Nei, på grunn av at det ikke er noen måte for noen programmer å vite om et annet program er ferdig startet eller ikke. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Muligheter for ett tredjepartsprogramm å starte xfire, så vente x sekunder, så starte msn, vente x sekunder for å starte steam? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Det kan du fikse med batch script start "D:\Spill\Steam\steam.exe" ping 127.0.0.1 -w 1000 > nul start "D:\Programmer\Xfire\XFire.exe" ping 127.0.0.1 -w 1000 > nul start "C:\Program Files\Messenger\msmsgr.exe" Helt eksempelvis. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 er helt grønn på sånne ting, så kan du forklare meg hva alt betyr? Vet at 127.0.0.1 er local og hva targeten er for noe. Men -w1000 står vel for wait 1000(?) eller noe. Om du kunne ha forklart dette, samtidig som du forklarer hvordan jeg lagrer (er vel egentlig bare å paste i notepad med annen ending, men vet ikke hvilken. Og hvordan jeg aktiverer så hadde jeg blitt så glad du kan bli i noen som hjelper deg over nett. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Hehe ok poenget med ping her, er at det er ingen innebygget sleep eller wait kommando, derfor jukser vi til oss en, ved å bruke ping kommandoen, og pinge egen maskin med loopback IP-addressen ping 127.0.0.1 -w 1000 betyr at vi vil at den skal vente i 1000 millisekunder (ett sekund) før den sender neste ping > nul Betyr at vi ikke er interessert i resultatet, og sender alt som ping.exe sender til STDOUT til device nul (altså forkaster det) For å få dette til å fungere, starter du notepad, legger det inn der, og lagrer filen som .bat eller .cmd og legger den et sted du syntes er fornuftig. Du kan få windows til å starte denne ved å legge den i "Documents and Settings\Start Menu\Startup" Eller ved å legge den til i registry under HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run Enkleste og beste for deg, er å bare ta tak i fila i explorer, og dra den over i start menyen til Startup(eller Oppstart) mappen. Hvis du lurer på hvordan kommandoer fungerer (som ping) starter du kommandolinjen (cmd.exe) og skriver ping /? Da vil den fortelle deg hvordan ping brukes. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 28. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2008 Tusen hjertelig takk. Vet hvordan ping fungerer, men takk uansett.. Dette hjelper meg STORT! Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Hvis du googler etter 'startup delay' så får du opp programmer som gjør dette. Hvis du ikke har lyst å lage batch skript. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå