Gå til innhold

Hjelp til artikkel: AMD, Nvidia, Crossover, Cedega, Wine...

Anbefalte innlegg

Hellu!

Jobber for oyeblikket med Spill dine spill i Linux - del 3 hvor jeg tar en naermere titt paa Enemy Territory: Quake Wars, Quake IV, Crossover Games, Wine 1.0, Cedega 6.0.5 og Cedega 6.1Beta. Jeg kjorer ogsaa alle benchmarks i XP og Vista, og med to skjermkort. AMDs 3870 og Nvidias 8800GT.

Selvfolgelig har jeg stott paa et par problemer, som jeg ikke klarer aa finne en losning paa.

1. Counter-Strike: Source nekter aa starte i Wine naar jeg bruker 8800GT, det kjorer med 7900GT men da umaatelig treigt uansett instillinger. Crossover kjorer CSS helt fint paa begge skjermkort, men 8800GT yter daarligere enn 7900GT av en eller annen grunn. Faar det heller ikke til aa starte med Cedega, hverken 6.0.5 eller 6.1Beta, men tror flere andre har opplevd de problemene.

2. Naar jeg tester 3870 henger Quake IV seg, skjermen er ikke saa skarp som den er med Nvidia kortene og aa kjore 3DMark03 skaper et lass med artifacts, noe som er rart mtp. at Enemy Territory: Quake Wars kjorer HELT fint. Har ikke testet CSS eller 3DMark03 i Wine eller Cedega enda.

Irriterende nok har jeg absolutt ingen problemer med 7900GT, noe som hjelper lite da jeg ikke skal inkludere det skjermkortet i testen :p Noen som kunne hjelpe meg litt her? Sitter paa en Arch box.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du Arch X64? Jeg fikk i hvert fall aldri noen av source-spillene (inkludert HL2, CS:S osv.) til å funke (eller hvis det startet fikk jeg under 5 fps :p ). Med Arch i686 har jeg ikke støtt på noen problemer der. Og hvilke drivere bruker du? Sist jeg sjekket var 173.14.05 eller noe sånt nyeste i arch repositories.

Når det gjelder AMD-problemene vet jeg ikke, jeg har aldri prøvd meg på spill i linux med ati.

Ellers så er det jo alltid nyttig å få med feilmeldinger. Åpne opp terminal og change directory til riktig mappe og start spillet med "wine spill.exe". Da får du kanskje noen feilmeldinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...