Anynom_Bruker_123 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Går det ann å bruke et JavaScript, som sletter f. eks alt inni en div? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 ja, getElementByID("truls").innerHTML = ""; Lenke til kommentar
Anynom_Bruker_123 Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Hmm, men jeg trenger vel noe mer for å få det til å funke, eller kan jeg bare legge det i en JS-fil hvor bare den linja står? Har så lite peiling på js at det skulle ikke vært lov Lenke til kommentar
Anynom_Bruker_123 Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Ok, fant ut litt nå HTML: <head> <script type="text/javascript" src="js.js"></script> </head> <body> <input type="submit" onclick="getValue()" /> <div id="id_one"> id one </div> <div id="id_two"> id two </div> <div id="id_three"> id three </div> </body> </html> JS: function getValue() { var x=document.getElementById("id_two").innerHTML = ""; } Det blir borte nå, men det kommer jo tilbake så fort jeg oppdaterer sida..meninga var at det skulle bli borte, og ikke komme tilbake hvis det går? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 JS er klientside. Og kan ikke endre nettsiden for andre enn bare brukeren den sidevisningen. Hvis du vil at måten brukeren har brukt JS skal holde seg, må du bruke cookies. Hvis du vil at måten JS har påvirket siden, skal påvirke alle brukerene som er innom siden, må du bruke AJAX. Som er et samspill mellom JS og PHP, klient- og serverside "programmering". Lenke til kommentar
Anynom_Bruker_123 Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Hmm, det var da dumt...får prøve å lage et emne i ASP-forumet på hvordan man kan slette en .asp-fil da (mens man er inne i en annen .asp-fil seffI) (prøver å lære meg litt ASP også skjønner du:)) Endret 27. juni 2008 av Anynom_Bruker_123 Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Du kan jo mixe kode med javascript og php da. Burde funke greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå