NanoMidaZ Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Må kjøpe høytaler kabler men har ikke peiling hvilken størrelse du må være på.... Det skal kables fra en DLS A4 Til et Infinity perfect 6.1 og til et par infinity 697.3l Noen som kan hjelpe meg å finne størrelsen på kablene jeg må ha? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Så tykke som du har plass til Lenke til kommentar
NanoMidaZ Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Så tykke som du har plass til Så du mener jeg skal gå får 10mm2/7AWG? Det er den størrelsen som er maks inn på forsterkeren terminalene.. jeg synes dette høres ganske stort ut for et komponentsett og et par 6'9 høytalere! Eller hva? Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Ja, hvorfor ikke? Bruker man 6000,- på høyttalere, ser jeg ingen grunn til å være Onkel Skrue på dimensjoneringen fra forsterker til høyttalere. Som cossie sier, så tykke du har plass til, men tenk på at kabellegging er mer enn bare tilkobling til forsterkeren, du skal også få dette inn i dørene osv... kanskje er det enklere med en mindre dimensjon i akkurat din bil for å få det greit montert. Men mindre enn 2,5kvm bør du ikke gå, etter min mening. Lenke til kommentar
NanoMidaZ Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Da går jeg får 6 eller 8mm2 blir for trangt med 10mm2 i dørene... Takk for alle svar Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Holder lenge med 2.5 mm2. Er bortkasta penger med tykkere kabler til et frontsett. Endret 2. juli 2008 av Lefse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå