Gå til innhold

Gamer PC 15k Uten OS

Anbefalte innlegg

Hey, skal ha meg gamer PC til max 15k +-

Jeg har satt opp dette: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=74820

Jeg har allerede DVD Brenner, OS, Skjerm, Mus, og CPU Vifte (Zalman 9700).

Og hvis du skal kritisere det kan du ikke bare si: "Ikke velg 9800 GX2 velg GTX 280" Du må begrunne det! Og den er nyere er ikke en ordentlig grunn.

Mulig jeg kommer til å oppgradere til SLi om 0.5 år.

Ja jeg skal prøve meg på LITT klokking Kanskje prøve å få CPU'en oppi 3 GHz eller no.

Spill spesk: Skal spille spill som Crysis, CoD4, Bioshock, TimeSHift oppfølgren til crysis osv..

Dette skal spilles i 1680x1050

Skal også ses på film på min 32" HD Ready TV.

Og hvis noen finner ett rimelig ekstern nettverksmottaker med stort rekkevidde kan de også informere om det.

Takk for innspill x]

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

håhåhå, skal du prøve deg på 4x1gb minnebrikker på et nvidia hovedkort? Da er du rimelig dristig, for det kan med stor sannsynlighet bli særdeles ustabilt system. nVidia er ikke videre kjent for stabile og gode hovedkort for tiden. Intel derimot, de lager stabile og gode chipset med gode overklokkingsegenskaper. De mangler støtte for SLI, men det er kun fordi nVidia nekter dem (de hadde aldri solgt hovedkort ellers). Så med den begrunnelsen ville jeg råde deg til å vurdere p35, x38, x48 eller P45-chipset. De er også vesentlig billigere =)

P35 får du helt nede i 700kr, og de er faktisk vel så bra som de til 1500.

ATI sin nye skjermkort-serie, 4850/4870 skal gi utrolig bra ytelse for penga, snuser faktisk på 280gtx i crossfire, men til halve prisen. Verdt å sjekke ut.

Og når du velger minne bør du vurdere 1000mhz-ram eller høyere, men sats på 2x2GB, da slipper du å måtte øke spenning på NB for å få stabilt system. Ikke sikkert du klarer å klokke en eneste mhz med 4 brikker.

Lenke til kommentar

greit nok at du vil ha SLI, men jeg bare anbefaler deg å tenke nøye gjennom behovet.

Samt, det er ikke no spesielt rask eller gunstig ram du har valgt. Den er sertifisert for 1333mhz, og gir vel ingen rom for overklokking. Dessuten er vel DDr3 tregere enn ddr2 på såpass lave hastigheter pga høy timings.

Og husk at du må ha 64bit Windows for å leke med 4gb ram!

Lenke til kommentar

nei, det skal vel stå i en PCIe 1x slot tenker jeg. Men uansett vil jeg ikke anbefale et lydkort fra Creative. Gjør et søk her på hardware med ordene Creative og misfornøyd, så får du mange treff. Creative er et selskap som selger lydkort, men som gir totalt faen i sine kunder og ikke gidder å oppdatere drivere. Tror mitt lydkort (Augigy2zs) må bruke beta-drivere i Vista fordi de ikke gidder lage nye. De syns det er bedre at jeg kjøper nytt. Anbefalingen her er et Asus Xonar D2. Det skal være bra, og kommer IKKE fra Creative.

P5Q3 bruker vel DDR3-ram, sikkert eneste forskjell. Valget er ditt. DDR3 er fortsatt litt dyrere enn DDR2.

Ellers ser oppsettet bra ut. Ganske ekstrem strømforsyning du har valgt forresten. Napper godt i strømregninga hvis du belaster den maksimalt, hehe

Lenke til kommentar

Nei den er ikke så ekstrem som den ser ut systemet skal kjøre 15-16 harddisker i senere fremtid.

Hva med Asus Xonar D2X ( https://prisguiden.no/product.php?productId=69032)

BTW jeg har hørt masse bra om Creative jeg :S

Hørte også at noen i forumet sa at PCIe x1 kort passet i PCIe x16 slotter.

Fikk bare 2 sider med treff på: "Creative misfornøyd" En av trådene handlet om et ASUS kort, en av dem var denne og en handlet om noe med windows vista.

Ett lett SPM: er P5Q Raskere og bedre en XFX 790i Ultra????

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Har satt opp noen system til å endret litt i noen.

790i Ultra: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=74820

Her velger jeg 9800 GX2 pga det er mulig jeg skal oppgradere til SLi senere hvis jeg velgere dette oppsettet.

Intel P45: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=75868

Her har jeg valgt GTX 280 ettersom jeg ikke har store planer om a bruke SLi (Ettersom hovedkortet ikke støtter det xD) men er klar for forslag om å bytte til 9800 GX2 XXX. Har også lakt til ett lydkort ettersom det var så mye å gå på med budsjettet.

Intel P45 DDR3: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=76453

Her har jeg også gjort samme endringer som med Intel P45 oppsettet.

Her utnytter jeg også DDR3.

Hvem av disse oppsettene er best til gaming? de skal kjøre Windows Vista Ultimate (kanskje 64bit)

Og NEI Wifi-ap telles ikke som ekstra ytelse.

Lenke til kommentar

ingen vits å velge 32bit systemer idag. 64bit har ingen stabilitetsproblemer, alle programmer virker, og det er ikke mangel på drivere... med mindre du eier en veldig gammel scanner...

Og jeg ville råde deg til å vente bittelitt og sjekke ut det nye ATi4870 skjermkortet. Ifølge tidlige tester skal det være bra.

Ellers, gå for P45

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...