Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Netcom avduker Iphone-prisene

Anbefalte innlegg

Hvem er det som orker å sende 1000 sms med en iPhone?! De kan jo like godt gi uendelig med gratis sms, og fortsatt er det ingen som nærmer seg 100 sms i måneden! Er ikke alltid like kjekt å taste sms når mobilen ikke har taster ;)

Det er jo feil. Jeg har hatt iPhone i over 6 måneder nå, og sender langt over 100 sms i måneden, uten problemer. Man blir vandt til tastaturet på en uke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skal også ha mulighet til å kjøpe ut bindingstiden, slik at du kan si opp abonnementet. Men da må du betale mellom 2400 og 3500, avhengig av abonnementstype.

Hvis du kjøper en Iphone for 1 kr og bryter abbonementet med en gang, har du ikke da fått telefonen for 3501 kr?

Har jeg helt misforstått her eller?

Lenke til kommentar

Italk small	   Italk Medium		 Italk Large
Telefonpris	   2.290 kroner	   1.590 kroner		  890 kroner
Månedsabonnement	390 kroner		 699 kroner		1.099 kroner
Bruddgebyr		2.400 kroner	   3.000 kroner		3.500 kroner
Totalpris		 5.080 kroner	   5.289 kroner		5.489 kroner

Så du må ut med 5080,- for en iPhone 16BG uten abonnement. Fremdeles litt dyrt, men du slipper i hvert fall abonnementet. Så viss du da bruker et abonnenement som er bedre til ditt bruk, sparer du inn bruddgebyren over tid.

Går nok for en slik løsning jeg ja.

Edit;

Der ser dere, konkurranse med iPhone hadde vært bra. Synd Telenor, Tele2, Chess etc. ikke har mulighet til å selge iPhone 3G også.

Nå er jo Telenor i samtaler med Apple, så en kan jo håpe.

Endret av CK_
Lenke til kommentar
Du må betale første månedspris uansett. Regn med rett over 5.000 kroner for 16 GB.

Det er jo fremdeles dyrt men fort litt bedre, personlig liker jeg ikke å bruke så mye på mobil. Kjøpte nettopp ny til 1000 kr (Samsung Z720) og den forrige hadde jeg i over 3 år....

Lenke til kommentar

Bruker iPhone privat nå og den fungerer fint, og hvis iPhone 3G leverer bra batteritid til tross for å ha nettopp 3G/HSDPA så bytter jeg. Da blir det til å kjøpe en iPhone 3G og så bryte bindingen straks siden jeg ikke skal ha Netcom og abonnementene blir for dyre til mitt bruk.

Lenke til kommentar

SPørs om mobilen.no sin informasjon er korrekt.. hadde jeg vært netcom hadde jeg solgt mobilen til 7-8 tusen uten abn.. dvs brudd fee'en burde vært høyere..

Prisene er faktisk lave om du bruker så mye data.. jeg har brukt iphone 1 i 6mnd og er særdeles misførnøyd med møkka, men nok om det.. jeg bruker youtube og surfer web endel selv i utlandet og 100mb holder i massevis om en ikke sitter mye på web.. wifi tilkoblingen er utrolig dårlig på iphone1 så med mindre den er bedre på 2.0 så er 3g å foretrekke fremfor wifi..

Ellers.. hvorfor sippe og klage?.. Dere visste det kom til å bli slik, det er slik i alle land.. hvorfor skal norge være annerledes (vel vi streber etter å være annerledes og sære så...)..

Kjøp nå en annen telefon om denne blir for dyr eller sær.. Gud, vi elsker å sippe i dette landet..

Edit: som en profesjonell telefon er iphone totalt ubrukelig.. Elendig software støtte (uten jailbreak) og dårlig pc tilkoblingsmuligheter gjør den komplett ubrukelig i profesjonell sammenheng.

Endret av Phreak Paradize
Lenke til kommentar
rett meg hvis jeg tar feil.

kan jeg komme meg ut av netcom fella med en 16gb iphone for under 5500,- og så bytte over til mitt eksisterende abo, som jobben betaler for uansett?

I så fall så tror jeg at det kan bli iphone på meg likevel!...

5080,- må du ut med for å være eksakt. Pluss litt tid ved kassen ;)

Lenke til kommentar
Ellers.. hvorfor sippe og klage?.. Dere visste det kom til å bli slik, det er slik i alle land.. hvorfor skal norge være annerledes

Norges prisnivå på tele/itprodukter har til nå vært forbilledlig, i flere tilfeller under amerikansk prisnivå, det er synd at vi ikke skal kunne opprettholde dette.

Lenke til kommentar
De fleste vil nok handle fra USA. Dette er jo bare tull.

Problemet er jo bare at du binder deg i 2 år i USA da. Lykke til ...

... Men det er et triks

Dersom du ikke ønsker å ha telefonen med abonnementet fra Netcom er det mulig å bryte kontrakten for mellom 2400 til 3500 kroner.

Om det er slik det står hos DinSide, så vil det si at du kan komme ut av butikken med en iPhone uten abonnement til ca 5000,-

Da blir det et mye mer gunstig kjøp, i hvert fall for meg. Jeg skal ha mitt OneCall abonnement på iPhonen, om jeg kjøper den nye.

hvordan kom du fram til den summen ?

Lenke til kommentar
hvordan kom du fram til den summen ?

Han kjøper seg f.eks. en iPhone 3G 16 gb til 2290 kroner med 12 mnd binding til iTalk Small.

Så sier han opp abonnementet i løpet av den første måneden og får en regning på 2400 kroner i bruddgebyr og en månedsavgift på 390 kroner.

Totalpris på telefonen blir da 5080 kroner.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...