Gå til innhold

Netcom avduker Iphone-prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mange skuffede 13 åringer her gitt... haha!

 

Tror phonen kommer til å selge som bare juling.

Siden renten har blitt skrudd opp og de aller fleste i Norge har fått en del dårligere råd nå, så tror jeg ikke det er en iPhone til 10.000+ som står på prioriteringslisten til de fleste.

Ikke undervurdér mote-idiotene.

 

Eller bedriftsmarkedet...

Lenke til kommentar

Hm.. ingen som har hørt om Netcom Datamania f.eks? Makspris på 25kr i døgnet. Bruker man 25kr hvert døgn i en måned med 30 dager, så blir det 750kr (noe som er usansynlig), men uansett, det blir langt under 1099kr, og man kan i teorien bruke ubegrenset.

 

Jeg vil tro jeg kan ha en peak på ca. 1GB i måneden med dataoverføring, men betaler typisk 200-300kr i månenden for det med Datamania.

Lenke til kommentar

Hvor ofte er man i nærheten av et sted med Homerun da.

 

For min del er i alle fall prisene helt ut av proporsjon. F.eks. måten pakkene er satt sammen på. Har jeg en mobiltelefon med 3G og WiFi (nå har jeg bare med WiFi enn så lenge), bruker jeg faktisk ikke SMS og vanlig telefon når jeg er i Wifi soner. Da går det i Skype og MSN. Så med denne hadde jeg vel brukt 20 SMS, 50 - 100 min ringetid og 3 - 6 GB datatrafikk i måneden (3G og WiFi). Da blir til og med NetCom sine alternativer med fri datatrafikk langt billigere - selv med kjøp av telefon til 4000 kr.

 

Husk at MB prisen på iTalk er dobbelt av vanlig pris pr MB (Den vanlige er 5 kr/MB på dataabb). Det er heller ikke angitt noe pristak, som f.eks er 50 kr pr dag for en del datatrafikkpakker.

 

Så skulle man med mediumpakka være så uheldig å bruke 1 000 MB en måned, noe som faktisk ikke er så grasat mye på en ren surfetelefon koster det 7 500 kr så langt jeg kan se i tillegg. Nei her tror jeg mange kommer til å gå på en lite artig smell.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Man kan jo like gjerne tatovere inn "jeg har ikke forstand på penger" i panna som å vise seg med en iPhone heretter.
Så utrolig dumt utsagn.. Mange som har penger nok idag, dem bruker vel penga som dem vil uten at du skal begynne å si "Den som kjøper iPhone har ikke forstand på penger" ..
Hørt om spissformuleringer? :yes: Forøvrig: utover at jeg mener iPhone er et svært bra konsept er det også et "trendprodukt". Den biten går ut på at man ved å ha/vise frem et eller annet produkt mer eller mindre bevisst signaliserer et eller annet. i tilfellet NetCom/iPhone er en av mange ting man signaliserer at man har betalt i overkant mye for et eller annet, Fritt land, fritt folk, fritt frem :cool:
Telenor har ubegrenset trafikk for SEK 199kr/mnd.
Jo, men hva man betaler for datatrafikk i Sverige er totalt uinteressant fordi ingen av aktørene i Norge vil innføre de prisene her.
Her tar du nok litt feil. Det er svært interessant i forhold til å illustrere marginer i industrien som igjen sier noe om hva de har å gå på i forhold til en priskrig f.eks. Naturligvis må man også se på utbyggingskostnader, dekningsprosent, kostnadsnivå osv, Endret av omaha
Lenke til kommentar

Mulig jeg spør om noe som allerede er postet, men har ikke tid til å bla igjennom denne tråden akkurat nå.

 

1. iTalk Small, hvordan er det mulig å ta 900 kr mer for 8gb større HD? Det er for meg en gåte.

 

2. La oss si man tar iTalk Small, er det da mulig å sende over 100 sms, eller er dette da sperret? Om ikke, hvor mye koster da én sms?

 

3. Jeg fikk med meg at man kan kjøpe seg ut av bindingen for 3400kr. Vil det si at jeg da kan kjøpe iPhone 3G 8 GB: kr 1,- med iTalk Large og dermed kjøpe meg ut av bindingen for nettopp 3400kr?

Lenke til kommentar

*kjærtegner min SE P1 som bare kostet 4400*

 

HIMMEL!!! Selv om jeg ikke en gang har hatt lyst på jålePhone, så blir jeg nesten sur på foreldra mine om jeg får den til bursdagen for å ha sløst mangfoldige tusen. Og med utmeldingsavgiften på 2400, blir det jo over 8500 for billigste uten abb. Nesten dobbelte av min lille svarte og grå.

 

Men hadde jeg hatt 14k (dyreste), hadde det faen meg gått til ny PC, BARE SE HVA DU FÅR TIL FJORTEN TUSEN!!!! Kan jo få Crysis til å kjøre rimelig akseptabelt på en slik maskin...

 

Uff, nei. Og om vi sammenligner, så kostet en ny iPhone ved release like mye som en release PS3 ($599). Her til lands, blir det jo faktisk litt dyrere (6178 iPhone vs 5990 PS3). Om det er noen xbots der uten som må ha iPhone (beklager så meget)...FIVE NINETYNINE US DOLLARS!!!

Lenke til kommentar

Les på mobilen.no, der står det beskrevet hvordan du får iPhone til 4200,- uten noe som helst binding. Rart at ikke amobil klarer å lage en seriøs sak på dette, men de er vel for opptatte med å se etter Nokiarykter at dette går dem hus forbi. Bra at mobilen.no følger med.

Lenke til kommentar

Dette her kommer forhåpentligvis ikke til å vare.

Etter det jeg har hørt, koster et vanilla abonnement i statene med fri datatrafikk rundt 60$ i måneden, og det er et land der abonnementsprisene etter det jeg har fått med meg, er sammenlignbare med norske standarder.

 

Tror jeg venter noen måneder, først skal jeg vel ringe opp netcom og spørre de om det er en grunn til at jeg ikke skal avslutte kundeforholdet mitt som har vart seks år.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om dette er nevnt allerede, men:

 

Du skal også ha mulighet til å kjøpe ut bindingstiden, slik at du kan si opp abonnementet. Men da må du betale mellom 2400 og 3500, avhengig av abonnementstype.

 

Det vil jo være langt billigere å bare kjøpe den og si opp abbonnement og bindingstid og sette ditt gamle SIM i den?

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...