Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Netcom avduker Iphone-prisene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fra Din Side.no:

Dersom du ikke ønsker å ha telefonen med abonnementet fra Netcom er det mulig å bryte kontrakten for mellom 2400 til 3500 kroner. I praksis betyr dette at du kan snu i døra etter at du har kjøpt telefonen, si at du vil bryte kontrakten og betale gebyret og gå ut av butikken med en operatøruavhengig iPhone. Netcom har bekreftet dette ovenfor DinSide, men Vederhus mener at det ikke nødvendigvis er det beste for forbrukerne:

- Hvis du har et forbruk som tilsvarer det som er inkludert i abonnementet, så er det ikke så ugunstig å beholde det, sier Vederhus til DinSide.

Vederhus påpeker også at telefonen kommer med funksjoner som bruker mye datatrafikk, og at dette er inkludert (journ. anm.: til en viss grad) i abonnementene telefonen kommer med.

:!:

Hahaha, Netcom selv mener altså at det ikke er "sååå" ugunstig :D

Lenke til kommentar
Fra Din Side.no:

Dersom du ikke ønsker å ha telefonen med abonnementet fra Netcom er det mulig å bryte kontrakten for mellom 2400 til 3500 kroner. I praksis betyr dette at du kan snu i døra etter at du har kjøpt telefonen, si at du vil bryte kontrakten og betale gebyret og gå ut av butikken med en operatøruavhengig iPhone. Netcom har bekreftet dette ovenfor DinSide, men Vederhus mener at det ikke nødvendigvis er det beste for forbrukerne:

- Hvis du har et forbruk som tilsvarer det som er inkludert i abonnementet, så er det ikke så ugunstig å beholde det, sier Vederhus til DinSide.

Vederhus påpeker også at telefonen kommer med funksjoner som bruker mye datatrafikk, og at dette er inkludert (journ. anm.: til en viss grad) i abonnementene telefonen kommer med.

Kan du poste en link til dette ?

Lurer litt på hvilket av abonnementene dette gjelder. Om du eksempelvis kan gå inn kjøpe 8GB iPhone til 1kr for det største abonnementet. Så snu i døra og si "Jeg vil heller avbryte abonnementet mitt, her er "2400 til 3500 kroner"". Da får du en iPhone veldig billig, så dette kan ikke helt stemme.

Er i det minste glad jeg ikke var en av de som solgte 1. gen iPhonen min billig på Finn.no. Det var jo klart at verdien kom til å stige når mobilen blir solgt med binding. 1. gen iPhone funker som bare det, klarer meg helfint uten 3G og GPS.

Når det er sagt, kjøper jeg 2. gen iPhone når/om prisene blir ok.

Abonnementene kunne i det minste vært av typen, betal X kroner for det du bruker. Ikke dette med at du betaler fast sum for fast antall min/MB/SMS, om du bruker det eller ikke.

Tror en del av de som hadde tenkt seg iPhone nå tenker to ganger før de går i butikken.

Lenke til kommentar
Hvis det ikke er nevnt!

Iphone skal selges i 15 netcom forhandlere i hele Norge. Butikker som Expert, Elkjøp, med mer vil ikke få telefonen før til høsten eventuellt i 2009!

De driter seg ut....

Det er for at ansatte hos Netcom skal aktivere telefonen i butikken. Det er ikke mulig å gjøre det selv av frykt for misbruk som Apple hadde store problemer med 1.generasjons iPhone. iPhone 3G purchase and activation will be in-store only

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Fra Din Side.no:

Kan du poste en link til dette ?

Lurer litt på hvilket av abonnementene dette gjelder. Om du eksempelvis kan gå inn kjøpe 8GB iPhone til 1kr for det største abonnementet. Så snu i døra og si "Jeg vil heller avbryte abonnementet mitt, her er "2400 til 3500 kroner"". Da får du en iPhone veldig billig, så dette kan ikke helt stemme.

Er i det minste glad jeg ikke var en av de som solgte 1. gen iPhonen min billig på Finn.no. Det var jo klart at verdien kom til å stige når mobilen blir solgt med binding. 1. gen iPhone funker som bare det, klarer meg helfint uten 3G og GPS.

Når det er sagt, kjøper jeg 2. gen iPhone når/om prisene blir ok.

Abonnementene kunne i det minste vært av typen, betal X kroner for det du bruker. Ikke dette med at du betaler fast sum for fast antall min/MB/SMS, om du bruker det eller ikke.

Tror en del av de som hadde tenkt seg iPhone nå tenker to ganger før de går i butikken.

Her: De norske iPhone-prisene er klare!

Lenke til kommentar

Rart å se reaksjonene her... selfølgelig er det ikke et vanlig abb.

1. Du får med datatrafikk (er noen klare over hvor mye det egentlig koster med datatrafikk?).

2. Dette er ikke en vanlig mobil, sitter selv på en HTC der datatrafikk koster en del.

Sier ikke det er billig, men man må få meg seg helheten... totalt sett så er det en middelmådig pris, ikke skyhøyt. Men for all del, det kunne ha vært billigere, men hva som er nytt er billig? i allefall når vi snakker om Apple!

Lenke til kommentar

Men er ikke en slik monopolsituasjon litt på kanten med norsk lov. Trodde vi hadde ett monopol i norge som var lovlig. Dette burde være en sak for konkurransetilsynet. De har en flott "Tips oss" side. Lenke til denne ligger på førstesiden, så det burde være lett for alle å finne.

Lenke til kommentar
Trodde det var slik at mobiler også måtte selges uten abb i norge. Eller tar jeg helt feil? Noen som har litt mer oversikt over regelverket rundt dette som har lyst å utdype litt?

Det blir en syk pris uansett og da er det kansje like greit å ha abbonomentet siden man får mye gratis ringeminutter, tekstmeldinger og datatrafikk.

Det har ikke med pris å gjøre, men heller med at en skal ha rett på å fritt velge operatør.

Fra Din Side.no:

Nice, en får da en iPhone uten binding til mellom 2401 og 3501 kromer? Tipper at den offisielle prisen uten binding hadde vært langt høyere, om NetCom hadde tillatt/blitt tvunget til dette, litt morsomt at en får iPhone billigst ved å gi fingeren til NetCom. :)

Lenke til kommentar
Fra Din Side.no:

Dersom du ikke ønsker å ha telefonen med abonnementet fra Netcom er det mulig å bryte kontrakten for mellom 2400 til 3500 kroner.

Så hvis jeg kjøper 16GB-modellen og tegner det rådyre abonnementet, vil det totalt koste meg følgende(?):

iPhone 3G 16GB: 899,-

1 påbegynt mnd med Large-abonnementet (antar jeg ikke slipper unna denne?): 1099,-

Gebyr for å bryte abonnementet: 3500,-

Totalsum: 899+1099+3500 = 5498,-

Lenke til kommentar
Hvem er det som orker å sende 1000 sms med en iPhone?! De kan jo like godt gi uendelig med gratis sms, og fortsatt er det ingen som nærmer seg 100 sms i måneden! Er ikke alltid like kjekt å taste sms når mobilen ikke har taster ;)

Gi den 2 uker og du skriver mer enn dobbelt så fort og lett som T9-ordbok. Hvertfall gjorde jeg det.

Lenke til kommentar

Mye syting her. Det er da ikke SÅ dyrt? Billigste abonnement på telepriser.no med 100 minutter, 100 SMS og 100 mb data koster 492 kr, og telefonen er i tillegg subsidiert. Ja, det kunne vært billigere, og ja, det burde vært fri data, men så ille som mange her inne skal ha det til er det virkelig ikke.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...