Gå til innhold

Netcom avduker Iphone-prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I Sverige tilbyr Telia nå egne abb med fastpris på datatrafikk til SEK 199/mnd. I tillegg kommer SEK 49 for abb inkludert 5000 SMS og minuttpris 0 i eget nett og 99øre til annet nett.

 

http://www.telia.se/privat/produkter_tjans...ris_privat.page

 

Når det gjelder underskriftskampanje og klaging på priser er dette utmerket nytt for NetCom - det gir dem anledning til å se hvor sterk motstanden er mot disse prisene. I tillegg bekreftes også interessen ( som om det var en sensasjon).

Men for å si det veldig pent: Dersom man ikke liker prisen - ikke tegn abb. Det er faktisk det eneste argumentet som forstås.

 

Jeg synes forøvrig argumentene der det sammenlignes med øvrige priser blir feil fordi de andre telefonene vil generere en helt annen trafikkmengde.

 

Det er få som kaster bort så mye penger på trafikk med andre telefoner rett og slett. De sammenligner en potensielt stor gruppe ungdommer som skal bruke "lommepenger" med en svært liten gruppe som får dekket teleutgifter via jobben.

 

Dette er snakk om kunsten å holde katta i live slik at den kan flås regelmessig.

Endret av omaha
Lenke til kommentar
Når du har en operatørlåst telefon med f.eks netcom abb og binding igjen så skal netcom gi deg koden til å låse opp telefonen når du kjøper deg ut, så jo.. det sier seg selv! Kjøper du deg ut av et ebb så skal du naturligvis ikke fortsette å være låst til det!

 

Ja, men nå er det altså ikke slik at du er ansvarlig for hva som er naturlig ;p

Jeg er enig i det. Jeg er ganske skeptisk til NetCom frem til jeg har fått bevist at de faktisk ikke låser deg til dem som operatør i 1 år fra du kjøper mobilen.

 

Herregud.. Har du abb med binding nå? Ring til leverandør og si at du vil kjøpe deg ut\avslutte det, da får du en pris på hvor mye det koster(avhengig av hvor lenge du har hatt abb) også fjerner de bindinga og avslutter abb!

Netcom gjorde en feil med min youngtalk for litt siden, ble bytte til fri teks og tilbake, da forsvant bindinga mi.. hadde egentlig 6 måneder igjen! Så ja, man kan kjøpe seg ut!!

 

Det er fortsatt ingen som har et 100% sikkert svar på det angående operatørlåsen her. Det er slik at man kan kjøpe seg ut av selve abonnementet, men er netcom da lovpålagt å fjerne operatør-låsen/sperren? Slik at man kan bruke telefonen med sim-kort fra andre operatører.

Lenke til kommentar
Ja, jeg tror de er det, men de har selv sagt at det ikke vil være mulig. Jeg tipper de blir tvunget innen kort tid når konkurransetilsynet begynner å snuse på dem.

 

Jeg tror også de er nødt til å låse opp telefonen, men err litt usikker. Fryktelig kjedelig å kjøpe telefonen og bryte abonnementet, men likevel ikke kunne bruke den med den operatøren du har(for de som må holde seg til sin operatør). Det bør da være slik at når jeg som kjøper har kjøpt en telefon så eier jeg den, og skal kunne bruke den slik jeg vil.

 

Fant denne artikkelen på nettet: http://itpro.no/art/12840.html Håper den stemmer....

Lenke til kommentar

Hadde vært veldig greit å fått avklart om Netcom kommer til å gi en kode for opplåsing av telefonen ved evt bindingsbrudd. En sak for amobil?

 

Ellers blir det mere aktuellt å se til USA der en muligens kan få kjøpt iPhnone med kontantkort (mener å ha lest dette)? Spørsmålet da blir vel om fw blir havket eller ei...

Lenke til kommentar
Med iConnect så synes jeg slettes ikke dette ser så ille ut. Godt gjort av Netcom å ta klagene fra forbrukeren til etterretning slik. :)

 

-KJ

 

Gjør de ikke det er de jo forretningsmessige "imbesiller". Når betydelige deler av potensielle kjøpere sier at telefonen er uaktuell grunnet abonnementene har du i utgangspunktet "driti på draget". Tar du ikke konsekvensen av dette, og lanserer noe bedre, da bør du uansett "påregne" en kort karriere.

 

For undertegnede er dette abonnementet akkurat like uaktuelt og dårlig som de andre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tja. Store firma som Netcom og Telenor har ofte den egenskapen at de ikke hører på hylekoret slik, så jeg ble nok litt positivt overrasket.

 

Hva er det nå som er feil med dette abonnementet, da?

 

-KJ

 

Skrev vel i en tidligere post at mellom 08:00 og 17:00 fra mandag til fredag er jeg ca 85 - 90 % av tida innen WLAN-soner (ikke HomeRun), så det jeg har ikke bruk for å betale kr 499,- pr mnd for noe jeg ikke trenger, når jeg kan betale kr 99,- for fri tilgang kveld og helg. Makspris utenom fri tid pr dag er 50 kr, så la oss si at det koster med 1 000 kr i året. Da sparer jeg allikevel 4 200 kr, og det vil lønne seg å bryte ett hvert aktuelt abb for meg.

 

I ferier surfer jeg ikke særlig mye.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er jo ikke rart at det er dyrt, Apple skal ha sin bit av kaka.

 

I USA får Apple halvparten av nesten alt AT&T drar inn fra kundene.

Har ikke peiling på hvor mye NetCom må betale Apple, men det er sikkert ikke gratis.

 

Telenor fikk tilbudet først, men ville ikke bli med pga. Apples krav.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...