Gå til innhold

Netcom avduker Iphone-prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Bryt etter én måned

 

Alle som kjøper Iphone kan bryte abonnementet etter én måned, mot et fast gebyr på 2400, 3000 eller 3500 kroner, avhengig av hvilket abonnement du har tegnet.

 

Ifølge Øyvind Vederhus i Netcom vil på ingen måte oppfordre eller oppmuntre folk til en slik fremgangsmåte, men vedkjenner seg ordningen.

 

– Siden dette er et brudd ønsker jeg ikke å kommentere fremgangsmåte. Men dersom man ønsker å bryte avtalevilkårene gjøres dette på normalt vis mot gebyr.

 

På normalt vis betyr i enkelhet å gå til nærmeste Netcom-forhandler og si opp abonnementet."

 

Hmmmm.. Deilig å bestandig ha rett :)

Lenke til kommentar
"Bryt etter én måned

 

Alle som kjøper Iphone kan bryte abonnementet etter én måned, mot et fast gebyr på 2400, 3000 eller 3500 kroner, avhengig av hvilket abonnement du har tegnet.

 

Ifølge Øyvind Vederhus i Netcom vil på ingen måte oppfordre eller oppmuntre folk til en slik fremgangsmåte, men vedkjenner seg ordningen.

 

– Siden dette er et brudd ønsker jeg ikke å kommentere fremgangsmåte. Men dersom man ønsker å bryte avtalevilkårene gjøres dette på normalt vis mot gebyr.

 

På normalt vis betyr i enkelhet å gå til nærmeste Netcom-forhandler og si opp abonnementet."

 

Hmmmm.. Deilig å bestandig ha rett :)

Sitatet ditt sier ingenting om operatørlås. Jeg er enig at den BØR fjernes samtidig og uten ekstra pris (når en betaler brudd-avgiften), men BØR betyr ikke det samme som at det vil skje. At NetCom kanskje må føye seg forbrukerombudet som ganske sikkert vil få høre det av forbrukerrådet er en annen ting.

Lenke til kommentar
Man må nok betale for første måneden, så da kan det være like greit å bruke så mye som mulig av det man har av GB, ...

 

:D

 

Det er ikke mer enn en jævla GB å bruke, og den må du betale 1099 kr for. Score!

Hehe.. Ja det er litt kjipt å tenke på at man bruker 1099 kr for å laste ned en GB data.. noe som er relativt stiv pris.. Hvertfall når man kan få fri bruk hos Chess for 450kr..

Lenke til kommentar
For min del er Connect Fritid det beste. Studerer om formiddagen (eller tilgjengelig PC) så kan koble til nettverk der.

 

Det gjelder jo mange av oss andre også (ikke studenter). Det er vel kun en 50 - 60 dager i året jeg ikke er innefor et WiFi (gratis) mellom klokken 8 og 17. Halvparten av disse vil neppe det være mye bruk av mobil uansett (ferie er ferie, da slås mobilen 100 % av).

 

Med Connect fritid blir da årskostnaden kr 1188 + 1500 for databruk på dagtid i 30 dager. Og da har man i realiteten fri databruk. Med 100 ringeminutter (30 samtaler) + 100 SMS vil faktisk ikke med SmartTalk koste mer enn 130 - 150 kr mnd.

 

Årskostnaden blir da kr 4 308. Årskostnaden (eks telefon) på iTalk small med et slikt databrukmønster vil fort bli 399 + noen 100 kr ekstra i databruk pr mnd. La os si 200 kr, da blir årskostnaden på 7 188. Men det kan jo fort bli mer om man er mye rundt omkring.

 

Ser ut som det lureste for 80 - 90 % av potensielle kunder er å kjøpe det billigste abb. og bryte det, for så å skru sammen en passelig pakke etter eget ringemønster og putte på et dataabb som ikke gir noen overraskelser.

Lenke til kommentar
Din henvendelse har fått referansenummer 4669644.

 

Din henvendelse:

- Takk for at dere dreper iPhone i Norge.

 

http://www.fri-iphone.org/

 

Svar fra NetCom kundesenter:

-

 

Takk for din henvendelse!

 

Vi setter pris på dine innspill, og engasjementet rundt NetComs lansering av iPhone.

 

Vi har skreddersydd pakker som inkluderer store mengder data, tale og sms. Disse har vi forsøkt å gjøre prisgunstige, og sammenlignet med andre abonnement på telepiser.no kommer iTalk klart best ut når du legger inkludert forbruk til grunn.

 

Vi oppfordrer kundene å velge den pakken som passer forbruket best. Bruker du mye data, vil iTalk large være et godt alternativ. 1 gigabyte på et håndsett er tilnærmet fri bruk. I tillegg er fri bruk av WLAN inkludert.

 

 

 

mvh Thomas Hansen

Kundesenter NetCom as

 

WOW, fri bruk av WLAN? Oh my gawd!!111one11

Lenke til kommentar

:ohmy: Er dette reelt? Skrev de virkelig at fri bruk av WLAN er inkludert? Og at 1 GB nedlastning på en telefon er tilnærmet fri bruk?

 

Om dette er fakta, noe jeg ikke har noen grunn til å tvile på at det er, så kan jeg ikke annet enn å oppfordre til totalt boikott av Netcom og alt de selger. Det er helt tydelig at de ikke har begrep på hva de selger, og at de spiller på kjøperens antatte uvitenhet for å selge produktene sine. Dette er forkastelig, og jeg håper for Netcoms del dette svaret bare er et resultat av uvitende sommervikarer. For min del kan de nå velge; Er de frekke? Eller bare dumme?

 

 

Dette utfordrer jeg en representant fra Netcom til å redegjøre for!

Lenke til kommentar
:ohmy: Er dette reelt? Skrev de virkelig at fri bruk av WLAN er inkludert? Og at 1 GB nedlastning på en telefon er tilnærmet fri bruk?

Jeg sendte i utgangspunktet bare en tilbakemelding via Netcom's nettsider, i ren protest mot prisene. Min korte, og noe sarkastiske, melding hadde jeg ingen formening om ville bli besvart i utgangspunktet. Når et slikt svar rullet inn i Innboksen, må jeg si jeg ble en smule paff.

 

Det mest geniale hadde vært om null mennesker kjøpte iPhone fra Netcom.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...