Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen problem (PFN_LIST_CORRUPT)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Har i de siste en til to månedene slitt noe FÆLT med problemer med pcen.

Formaterte og reinstallerte pcen for litt over en uke siden. Alt har fungert fint helt til i natt hvor jeg fant ut at pcen hadde kræsjet og stod konstant og loadet XP-boot screenen.

Restarta PCen, satt og surfa litt men i det sekundet jeg begynte og intstallere Java på PCen fikk jeg blå skjerm. Og enda en gang når jeg prøvde og installere chipset drivere.

Så derfor begynner jeg og lure på hva faen som foregår. Aldri fått denne blåskjermen (Har dog vært igjennom hele BSOD-boka snart : >)

Var og stilte på trd når jeg formaterte for og få et mer stabilisert system, da var den auto-verdien på 7, nå er den på 6. HAr etter-justert men ser ikke ut til å hjelpe.

Har ikke installert noen nye drivere, har ikke vært "inne" i pcen på flere dager og jeg har både knall-sterk CPU kjøler, fikk minnekjøler posten for to dager siden og kabinett er kjølig. Så dermed kan det ikke være et overopphetningsproblem.

Noen som har noen innskudd? :- )

- Alex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så får jeg faen ikke boota inn i memtest.. Har prøvd med floppy, usb og cd-rom..

For det andre, så kjører jeg opp windows cden nuh. Så får jeg sjekka disken.

Og som sagt så har jeg ikke satt i noe nytt hardware få flere uker (Kun minnekjøler, men det telles vel ikke.)

Noen tips for hvordan jeg skal få mekka memtest?

* Forresten: Får ikke installert windowas updates. Feiler konstant. Fatter ikke hva som skjer.

Edit: "Det er en syntaksfeil i SIF filen iinstallsjonsprogrammet bruker på line: "u"

Installasjonsprogrammet kan ikke fortsette."

Meldinga jeg får når jeg fyrer opp xp-cden..

Endret av aLj
Lenke til kommentar

Hmm, hva med å fjerne en eller flere av minnebrikkene dine til å begynne med?

Memtest86 må brennes på egen Cd eller floppy og gjøres bootbar. Må selvsagt også ha satt opp bios så den booter først fra Cd / floppy isteden for hd direkte.

Tipper det ordner seg ved å forandre på boot prioriteringen i bios.

Hmm, du nevner at du monterte minnekjøler nylig, sikker på at du ikke herpa brikkene med statisk elektrisitet? Du brukte sikkert antistatisk armlenke ?

Om brikkene ikke hadde noen form for minnekjøler så kan det jo være at du har vært veldig uheldig og det er noen form for "kontakt" hvor det ikke skal være det, så da er jo den eneste løsningen å demontere kjølinga på brikkene.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Hmm, hva med å fjerne en eller flere av minnebrikkene dine til å begynne med?

Memtest86 må brennes på egen Cd eller floppy og gjøres bootbar. Må selvsagt også ha satt opp bios så den booter først fra Cd / floppy isteden for hd direkte.

Tipper det ordner seg ved å forandre på boot prioriteringen i bios.

Hmm, du nevner at du monterte minnekjøler nylig, sikker på at du ikke herpa brikkene med statisk elektrisitet? Du brukte sikkert antistatisk armlenke ?

Om brikkene ikke hadde noen form for minnekjøler så kan det jo være at du har vært veldig uheldig og det er noen form for "kontakt" hvor det ikke skal være det, så da er jo den eneste løsningen å demontere kjølinga på brikkene.

Jepp, hadde armbånd på og var meget forsiktig når jeg satte den på. (Står cirka en halv centimer over minnebrikkene.)

Men det rare er jo at PCen har stått på i snart 4 dager (Konstant altså) uten noen problem (Annet enn windows update som feiler.)

Får jo boota in i windows og hele pakka, så nettopp 50 min med film før jeg fikk blåskjerm så.. Fatter ikke helt dette.

Har også resat bios innstillingene, flasha BIOSen og chipset drivere.

Skal prøve og få fiksa memtest nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...