Akilevs Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Hei Jeg har problemer med lyden i noen applikasjoner. Lyden fungerer perfekt i Rhytmbox, Totem og Pidgin, men i Firefox 3.0 og VLC får jeg ikke lyd.. Standardlyder i Ubuntu (Oppstart/Avslutte osv) fungerer heller ikke. Jeg kjører lyden via et eksternt USB lydkort (Lexicon Lambda). Dette lydkortet blir gjenkjent i Ubuntu, og jeg har alle mine "sound preferences" satt til "USB audio". Andre valg gir ingen testlyd. $ cat /proc/asounds/cards 0 [NVidia ]: HDA-Intel - HDA NVidia HDA NVidia at 0xfe020000 irq 20 1 [Lambda ]: USB-Audio - Lexicon Lambda Lexicon Lexicon Lambda at usb-0000:00:0a.0-1, full speed Jeg har googlet litt etter løsninger og noen har foreslått å installere libflashsupport, dette har jeg gjort uten hell. Andre har foreslått å avinstallere PulseAudio, dette fungerte heller ikke for meg. Endret 27. juni 2008 av Akilevs Lenke til kommentar
Akilevs Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) ok, når jeg disablet nVidia-lydkortet (internt på hovedkortet) i bios får jeg at ingen lydkort er installert. Jamfør forrige post gjenkjenner ubuntu enda Lecicon Lambda og lyden fungerer enda i de applikasjonene jeg ramset opp. Tipper problemet mitt nå er at Ubuntu ikke vil sette Lexicon som default lydkort. Hvordan gjør jeg dette? Endret 27. juni 2008 av Akilevs Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Mange som har problemer med at om du feks starter Rhytmbox først og spiller av en mp3, så får du ikke lyd i feks firefox etterpå. Kan jo være noe av det samme. Prøv å gå inn på Preferences -> Sound og sett alt til alsa. Verdt et forsøkt Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Tipper problemet mitt nå er at Ubuntu ikke vil sette Lexicon som default lydkort. Hvordan gjør jeg dette? asoundconf set-default-card 1 ? Endret 29. juni 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå