sir-alex Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Ja, man må kjøpe telefonen med binding og betale et fast beløp per måned. Og ja det er mulig å unlocke den, når du har kjøpt den med binding. De som selger til Europa på ebay osv kjøper mobilene med binding og fjerner låsen, for så å selge den i Norge feks. Foreldrene dine får nok ikke kjøpt den i noen butikk i USA pga, den må registreres med binding osv. Vi vet ingenting om muligheten for å låse opp iPhone 3G siden den ikke er lansert enda. Skriv at du tror det, fordi ingen vet når det gjelder iPhone 3G. Jeg sa det jeg sa, fordi det er ganske sikkert at en eller annen smartass der ute finner ut hvordan man låser den opp, og noen timer etterpå så blir metoden diskutert på alle forum i hele verden;) Lenke til kommentar
bares Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Her var stemningen ganske ensidig ser jeg.. Men er egentlig prisene så ille da? Hvis det skulle bli aktuellt for meg, måtte det bli Italk Small. Det er faktisk ganske nært mitt nåværende bruksmønster hva gjelder sms og ringetid. Med litt økt surfing vil jeg nok også nærme meg 100mb i måneden i datatrafikk. For dette vil jeg da betale 399kroner pr. måned inkludert "subsidiering" av min nye Iphone. Er det så borti natta dyrt da? Hvilke abonnement vil være vesentlig billigere? Selvfølgelig blir dette veldig dyrt hvis man har et bruksmønster som ligger langt under det "minste" abonnementet. Det har jeg forståelse for. Er jeg helt på bærtur her eller? Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Abonnementet er ikke så forferdelig dyrt, men om abonnementene var slik de var med 1GB data + fri bruk på ettermiddager og i helger på det billigste abonnementet, 5GB + ettermiddager og helger på det nest billigste abonnementet og fri bruk på det dyreste, så hadde abonnementene vært mye bedre om de hadde kostet mye det samme. Slik det er nå vil alle som kjøper iPhone gå rundt og bekymre seg for å bruke for mye data. 100MB er ca. 4-6 filmer på Youtube eller hovedsiden på VG tre dager daglig i en måned. Og etter dette skal det altså koste deg 20 kroner dagen å bruke data ... Bruker du mye data vil det aller billigste alternativet være å skaffe seg f.eks. ucan2, ownersbuy e.l. og så stappe Connect Fritid på det. Det nest billigste vil være å kjøpe Connect med fri bruk og så kommer man til iPhone-abonnementene ... Det finnes altså billigere alternativer hos NetCom dersom man faktisk kommer til å bruke iPhone til noe mer enn å ringe med. Endret 29. juni 2008 av Marasmus Lenke til kommentar
MSL Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Våre svenske naboer har litt bedre priser:) Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Prisene spiller jo ingen rolle så lenge dataforbruket er så ekstremt begrenset Lenke til kommentar
laser5555795 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hvorfor kunne de ikke lansere iPhone med fri datatrafikk slik som andre operatører f.eks. AT&T og T-mobile. Og hva er egentlig 100 mb i den store sammenhengen? NetCom har heldigvis en makspris på data på 20 kroner per dag. Lenke til kommentar
haudi Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 På QXL selges iphone 2. versjon for kr 3299 + frakt. Sendes fra USA. Pre-Order ja. Det var det jeg tenkte. Flott at den selges på preorder når man ikke en gang vet om den kan opplåses enkelt for bruk i Norge. Den iphone 2.0 (16GB) på qxl til 3299 + frakt fra USA kjøpes ikke fra AT&T or Cingulare som krever abonnement, har jeg fått opplyst fra selgeren jeg kjøpte forrige versjon av for 2 mnd siden. Derfor kan den selges så rimelig. Ja , det er preorder. Mer vet jeg ikke... Lenke til kommentar
Phreak Paradize Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hr hr hr.. Synes prisen er fair jeg.. Dyrt leketøy.. men.. sånn er det bare.. Om den blir for dyr, ikke kjøp.. Samt å sammenligne med prisene i andre land er komplett idiotisk, går ut i fra dere som synes at det er dyrt i norge er klar over at det er forskjeller fra land til land.. Makan.. Telefonen selges IKKE uten abn, hvordan de løser dette i tyskland/frankrike aner jeg ikke, men regn med en lignende pris i forhold til 1.0 lanseringen (dvs, svinedyr, rundt 8000)... AT&T hadde en deal med apple på 1.0 som gjorde at iphone kun virket med at&t abn. og at apple skulle ha en cut av intektene. Dette har apple gått bort i fra, istedet må mobiloperatøren nå kjøpe telefonen til fullpris, men får ekslusivitet fra apple.. Derfor er det at&t binder folk for 2 år, du kan heller ikke benytte telefonen i andre mobil nett.. Jeg aner heller ikke hvilke andre land har så strenge regler som vi har på at mobilen skal kunne låses opp etter 1 år.. hvordan netcom løser dette skal bli spennende å se. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Våre svenske naboer har litt bedre priser:) Om prisen er bedre kan diskuteres, da totalsummen vil bli vesentlig høyere der. Der må de binde seg i 24 måneder. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
MSL Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Våre svenske naboer har litt bedre priser:) Om prisen er bedre kan diskuteres, da totalsummen vil bli vesentlig høyere der. Der må de binde seg i 24 måneder. ~ Mortis360 Hm.. Mener det stod noe annet der jeg leste det... Lenke til kommentar
dredg Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Om man mot formodning skulle velge å ha ett av disse iTalk abbonementene og da vil portere over nummeret sitt fra en annen operatør. Må man da vente ett par uker til netcom får sendt deg ett nytt SIM kort før man kan bruke iPhonen? Eller får man portert over nummeret i butikken på kjøpsdagen og iPhonen er klar til bruk med gammelt nummer med engang? Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hvis mobilen er operatørlåst (noe jeg regner med den er) må du ihvertfall vente til nummeret er portert over. Alternativt kan du portere over nummeret nå til et annet netcom abb (men det vil ikke være klart før om to uker og du vil ikke få kjøpt telefonen mens nummeret ditt er under portering) eller du kan portere nummeret på salgsdagen og evt kjøpe en netcom kontant startpakke og bruke denne frem til nummeret ditt er portert over. Dette gjelder hvis ikke telefonen blir låst mot ditt nummer, noe som ikke er vanlig praksis i norge men kan jo være iPhone fungerer litt annerledes slik. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hvis mobilen er operatørlåst (noe jeg regner med den er) må du ihvertfall vente til nummeret er portert over. Alternativt kan du portere over nummeret nå til et annet netcom abb (men det vil ikke være klart før om to uker og du vil ikke få kjøpt telefonen mens nummeret ditt er under portering) eller du kan portere nummeret på salgsdagen og evt kjøpe en netcom kontant startpakke og bruke denne frem til nummeret ditt er portert over. Dette gjelder hvis ikke telefonen blir låst mot ditt nummer, noe som ikke er vanlig praksis i norge men kan jo være iPhone fungerer litt annerledes slik. Hmmf, blir ikke lett dette. Nekter å bytte nummer etter så mange år. Får håpe man kan kjøpe seg ut av operatørlåsingen på salgsdagen da. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 iConnect Minutter: 0,45 kr/min* SMS: 0,59 kr/SMS Data: Fri bruk Homerun (WLAN) Fri bruk i Norden Månedsbeløp 499,- iPhone 3G 8GB 3.290,- Min. totalpris 12 mnd 9.278,- iPhone 3G 16GB 4.190,- Min. totalpris 12 mnd 10.178,- Også venter vi bare på noe slikt som iconnect small med 200mb datatrafikk for 129 kroner i måneden, og en telefonpris på to millioner kroner Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Brukes det data trafikk når GPS er i bruk på iPhone 3G? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå