Gå til innhold

Iphone/netcom nå er prisene her -

tvv

Anbefalte innlegg

Ja nå er prisene til netcom her på Iphone - så mitt spørsmål er:

Om man kjøper denne i utlandet - finnes det da mulighet til å bruke den i Norge?

Kan vel regne med at noen knekker det som må knekkes for å bruke andre enn Netcom?

Er det noen rykter om noen som har gjort dette allerede?

Som dere skjønner NETCOM skal jeg aldri mer ha noe med å gjøre - så betaler mye for å slippe! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rOwOH6vg

Jeg ble rett og slett overraska over hvilken EKSTREM pris Netcom kunne våge seg å vise fram. Da ryktene om en 3G-Iphone ble bekreftet og Steve Jobs lovet "Iphone til 199 dollar over hele verden", visste jeg at det skulle være for godt til å være sant. Det her som irriterer meg mest er denne "frie datatraffikken". Iphone er en multimediamaskin hvor internett gjennom WiFi og 3G er utrolig viktig, men når Netcom tar skyhøye priser for antall megabytes, kan man ikke lenger kalle dette fri datatraffikk. 100MB datatraffikk er det jeg har gjennom en normal dag med internettsurfing. Skal jeg ha tilgang til mer traffikk må jeg punge ut mangfoldige tusen kroner.

Det jeg ikke forstår er; Hvor mye betaler Netcom til Apple for hver Iphone de kjøper?`

Og; hvor mye tjener Netcom på abbonomentet? Jeg tror noen slæske netcom-sjefer gnir seg i hendene og slikker seg godt rundt munnen ved tanken på hva de klarer å drenere ut av stakkars Apple-tilgjengere.

Vanvittig skuffende priser... Forbanna eksklusivitet!

Lenke til kommentar

Her er prisene på iPhone

NetCom iTalk Large

Inkluderer fri bruk av 1000 MB (data), 1000 ringeminutter, 1000 SMS. Månedsbeløp: kr 1099,-

iPhone 3G 8 GB: kr 1,-

iPhone 3G 16 GB kr 890,-

NetCom iTalk Medium

Inkluderer fri bruk av 250 MB (data), 250 ringeminutter, 250 SMS. Månedsbeløp: kr 699,-

iPhone 3G 8 GB: kr 690,-

iPhone 3G 16 GB kr 1590,-

NetCom iTalk Small

Inkluderer fri bruk av 100 MB (data), 100 ringeminutter, 100 SMS. Månedsbeløp: kr 399,-

iPhone 3G 8 GB: kr 1390,-

iPhone 3G 16 GB kr 2290,-

Avtaletid 12 måneder.

Bruk utover inkluderte ringeminutter og SMS følger NetCom SuperTalk. MB kr 10,-.

Lenke til kommentar

Cluet er at du ikke får kjøpt denne telefonen noe sted uten å binde deg til en operatør i x mnd.. i norge er denne max tiden 12mnd..

Du får kanskje kjøpt den andresteder som iphone 1 i tyskland uten abn. .. dog til hårreisende 1000 euro +..

Dette er en hype.. om du må ha telefonen, så kjøp.. Prisen for 8gb og large er ikke ille.. om du surfer på mobilen for 100mb om dagen så bør du heller skaffe deg wifi+EEE eller noe, for selv om safari funker ok (ikke bra, opera er milevis bedre) så er det dog bedre på større skjerm osv osv. 1000 ringeminutter.. du kan ringe mye, og trolig ringer du ikke 30-35min om dagen heller.. å skrive 1000 sms'er på en iphone er tortur så det går vel ut med høye kneløft..

uansett har netcom maxpris på internett om dagen.. (50,- eller noe).. samme har telenor..

Jeg ler når jeg ser apple nisser sippe over ekslusivitet, apple ER ekslusivitet in-persona.. De gjør jo ikke annet enn å lage eksklusive avtaler eller programmer for sine produkter....

Uansett, de som kjøper denne murklossen blir sikkert fornøyde..

Endret av Phreak Paradize
Lenke til kommentar

Helt utrolig dette her.

Har gledet meg lenge til å kjøpe den telefonen her i norge helt siden jeg så oppslaget om at jobs hadde satt ned prisen på telefonen fra 2000 til 1000kr. Da tenkte jeg at i verste fall kommer denne telefonen til å koste meg 2500-4000 her i norge. Men der tok jeg feil gitt!

7000 kr med et føkkings abonnement som er det aller siste jeg kunne tenke meg i verden.

Kapitalisme på sitt mest ekstreme.

Lenke til kommentar
Så mye vil prisene på iphone være uten operatørlås, hvis du ønsker å bryte avtalen med netcom:

Iphone 8gb: 4180,- kr

Iphone 16gb: 5080,- kr

Da er det basert på at du bryter avtalen med iTalk small, hvor bruddgebyret er 2400,-kr.

Er jo fortsatt dyrt når man tenker på at prisen egentlig ikke skulle overstige 199$ på 8gb modellen.

Lenke til kommentar
Om man kjøper denne i utlandet - finnes det da mulighet til å bruke den i Norge?

Dette lurer jeg også på. Jeg har flere venner som har iPhone importert, men hvordan vil dette fungere med iPhone-3G?

På QXL selges iphone 2. versjon for kr 3299 + frakt. Sendes fra USA. Kjøpte 1. versjon av dem for et par mnd siden. Rask leveringper post. Plukket ut AT&T-kortet, låste opp telefonen, innstallerte eget sim og installerte norsk meny. Vips!

Tror ikke det skal være noe større problem å bruke Iphone 2.0 ettersom abbonnementet i USA uansett ikke står i mitt navnt, men er kjøpt av en innbygger i USA.

Han skriver at telefonen fungerer akkurat som første versjon jeg kjøpte, dvs med hvilket som helst annet sim-kort (etter opplåsning) som ikke er sperret.

Her er tilbudet fra AT&T i USA:

http://www.wireless.att.com/cell-phone-ser...ials/iPhone.jsp

30 USD per mnd fast med 24 mnd bindingstid. Også i USA er utkjøp fra bindingstid mulig og det er nok det han gjør for å kunne selge den for kun 3299..

Lenke til kommentar
På QXL selges iphone 2. versjon for kr 3299 + frakt.

Tror jeg ingenting på siden iPhone 3G ikke er lagt ut for salg i USA enda!

Edit: Altså jeg tror så gjerne den ligger på qxl.no, men ikke at du kan kjøpe den nå og forvente at den sendes fra USA innen kort tid. For først 11. juli blir den nye iPhone #G lagt ut for salg, og ingen vet enda hvor enkelt eller vanskelig det er vil bli å fjerne operatørlåsen.

Endret av Submariner
Lenke til kommentar
Ja nå er prisene til netcom her på Iphone - så mitt spørsmål er:

Kan vel regne med at noen knekker det som må knekkes for å bruke andre enn Netcom?

Er det noen rykter om noen som har gjort dette allerede?

Som dere skjønner NETCOM skal jeg aldri mer ha noe med å gjøre - så betaler mye for å slippe! :thumbup:

jeg kjøpte den første iphone i shanghai, den funker utmerket med netcom her, 0 problem og låse den opp. når jeg skal tilbake til shanghai til oktober kjøper jeg nye iphone 3g og låser den opp, mange penger spart

Lenke til kommentar

Dette lurer jeg også på. Jeg har flere venner som har iPhone importert, men hvordan vil dette fungere med iPhone-3G?

På QXL selges iphone 2. versjon for kr 3299 + frakt. Sendes fra USA.

Pre-Order ja.

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar

Foreldra mine skal til USA i sommer, så planen var egentlig å sende med de noen dollar slik at de kunne kjøpe med en iPhone. Men ryktes om at nye modellen er operatørlåst, slik at man må kjøpe telefonen med abb. også i også. Noen som vet om dette er tilfelle?

Eventuelt om det er vanskeligere å "unlocke" den nye versjonen?

Pluss hvor mye må man ut med?

Lenke til kommentar

Ja, man må kjøpe telefonen med binding og betale et fast beløp per måned. Og ja det er mulig å unlocke den, når du har kjøpt den med binding.

De som selger til Europa på ebay osv kjøper mobilene med binding og fjerner låsen, for så å selge den i Norge feks.

Foreldrene dine får nok ikke kjøpt den i noen butikk i USA pga, den må registreres med binding osv.

Lenke til kommentar
Ja, man må kjøpe telefonen med binding og betale et fast beløp per måned. Og ja det er mulig å unlocke den, når du har kjøpt den med binding.

De som selger til Europa på ebay osv kjøper mobilene med binding og fjerner låsen, for så å selge den i Norge feks.

Foreldrene dine får nok ikke kjøpt den i noen butikk i USA pga, den må registreres med binding osv.

Vi vet ingenting om muligheten for å låse opp iPhone 3G siden den ikke er lansert enda.

Skriv at du tror det, fordi ingen vet når det gjelder iPhone 3G.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...