m_bluth Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg har et stort problem som utarter seg under datamaskinens oppstart. Når jeg skrur på pcn er alt helt normalt, helt til Windows XP skal loade. Da restarter pcn seg, og dette fortsetter som en syklus helt til jeg skrur den av manuellt. Har prøvd å starte i Sikkerhetsmodus, men dette til ingen nytte da akkurat det samme intreffer. Hva kan det komme av? Og hvordan kan jeg få fikset det? Jeg har brukt denne Windowsen ganske lenge nå uten problem, så dette er litt merkelig syns jeg. Lenke til kommentar
kavk Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Det er en feil i windowsen, så den greier ikke å starte. Det er sikkert mulig å få fikset det uten å måtte formatere men det har jeg ikke greie på. Så det jeg hadde gjort var å formatere Lenke til kommentar
TCi Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Kan være noe maskinvare som skaper problemet. Om du har muligheten, ta ut en RAM-brikke og se om det hjelper (har du flere bytt på de, men bare ha en i av gangen). Det kan også være annen maskinvare. Derfor kan du også ta ut alt av komponenter som ikke er nødvendige for å starte opp maskinen. F.eks. lydkort, nettverkskort, o.s.v. Det er en feil i windowsen, så den greier ikke å starte. Det er sikkert mulig å få fikset det uten å måtte formatere men det har jeg ikke greie på. Så det jeg hadde gjort var å formatere Slike svar er vel unødvendig ... Lenke til kommentar
kavk Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hvorfor syns du det er unødvendig? eneste jeg gjorde var å hjalp han. Jeg har vært borti flere slike feil her på jobben, og 90% av gangene er det en feil i windows. Men såklart kan det være en feil i en maskinvare. Lenke til kommentar
m_bluth Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Nå har jeg gjort som TCi sa, ta ut ulike komponenter. Har dratt ut det meste og byttet på, men restartingen fortsetter. Ingen endring altså. Er det noe annet jeg kan gjøre, eller er den eneste løsningen som er igjen å formatere C: og installere ny windows? Lenke til kommentar
kavk Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Du kan prøve å sette inn en windows xp cd, og velge repair istedenfor å formatere. Hvis du har noen andre rambrikker tilgjengelig (lik type som det som står i pcen fra før av) så kan du sette inn dem isteden for å se om det er ram brikken som er ødelagt. Lenke til kommentar
IP Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Klarer du å start pc'en i sikkerhetsmodus? Mulig hardwarefeil. Last ned ultimate boot cd. Test minne og disk(er) ved hjelp av den. IP Lenke til kommentar
TCi Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Installerte du noe før du gjorde siste restart? En update f.eks.? Jeg heller ennå mot maskinvare (også muligens driver), siden lasteskjermen brukes til å identifisere maskinvaren i PC-en og laste inn driverene. Hvorfor syns du det er unødvendig? eneste jeg gjorde var å hjalp han. Jeg har vært borti flere slike feil her på jobben, og 90% av gangene er det en feil i windows. Men såklart kan det være en feil i en maskinvare. Faktisk er over 90% av feilene ikke Windows, men drivere/programmer fra andre produsenter. Resten er maskinvare og brukerfeil. Du kan prøve å sette inn en windows xp cd, og velge repair istedenfor å formatere.Hvis du har noen andre rambrikker tilgjengelig (lik type som det som står i pcen fra før av) så kan du sette inn dem isteden for å se om det er ram brikken som er ødelagt. Slik skal du hjelpe. Å formatere er alltid siste utvei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå