TheOats Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg bruker ikke det så mye så jeg vet ikke så mye om det. Hva er scrobbling? Hvorfor starte Last.fm når jeg starter Winamp? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Er bare for å kunne si "Se, dette er hva jeg hører på!" og sammenligne det med andre kjente. Litt moro å se hvilken sang en har hørt mest på siste året. Men bortsett fra det vet jeg ikke om noen nytteverdi for tjenesten Lenke til kommentar
hernil Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Det gir jo en grei oversikt over hva folk hører på rundt om i verden, og for de som liker statistikk så er det jo en gullgruve. Er også et "møtested" for folk som liker musikk. Scrobling er det last.fm kaller å sende informasjonen om hvilken sanger du hører på til serverne deres så det blir registrert. Last.fm programvaren starter sammen med winamp for å kunne scrobble sangene du hører på. Håper det hjalp. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Det gir jo en grei oversikt over hva folk hører på rundt om i verden, og for de som liker statistikk så er det jo en gullgruve. Er også et "møtested" for folk som liker musikk. Scrobling er det last.fm kaller å sende informasjonen om hvilken sanger du hører på til serverne deres så det blir registrert. Last.fm programvaren starter sammen med winamp for å kunne scrobble sangene du hører på. Håper det hjalp. Jepp, takker Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Vil bare legge til et par punkter: Høre på eksempler av sanger fra artister Hvis du planlegger kjøp av mer musikk, anbefaler last.fm deg artister basert på de artistene du hører på Hvis du lager musikk selv, er det et fint sted å spre informasjon om musikken Hvis du vil at last.fm ikke skal starte opp når du starter winamp, kan du prøve å fjerne en .dll som inneholder noe som "scrobbler" eller "lastfm" eller liknende fra %PROGRAMFILES%\Winamp\Plugins Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Vil bare legge til et par punkter:Høre på eksempler av sanger fra artister Hvis du planlegger kjøp av mer musikk, anbefaler last.fm deg artister basert på de artistene du hører på Hvis du lager musikk selv, er det et fint sted å spre informasjon om musikken Hvis du vil at last.fm ikke skal starte opp når du starter winamp, kan du prøve å fjerne en .dll som inneholder noe som "scrobbler" eller "lastfm" eller liknende fra %PROGRAMFILES%\Winamp\Plugins Takk det kan være nyttig Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Nå er jeg ikke helt oppdatert på Last.fm, men den kan også anbefale deg lignende musikk og artister som du kan like, basert på din spillehistorikk. Endret 27. juni 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå