Gå til innhold

Råeste HK til 775 for tiden?

AnaXyd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svaret er Evolution mener jeg. 4 stk pci-e x 16 fysiske slotter. 1 stk pci-e x4. 8 sata og 2 stk e-sata. Klokker meget bra med dual og quad. Alle pci-e slottene støtter SAS/SATA kontrollere. Crossfire, xfire med 3 eller 4 skjermkort.

Eneste dette kortet mangler er SLI, men det klarer jeg meg fint uten :)

Lenke til kommentar
Svaret er Evolution mener jeg. 4 stk pci-e x 16 fysiske slotter. 1 stk pci-e x4. 8 sata og 2 stk e-sata. Klokker meget bra med dual og quad. Alle pci-e slottene støtter SAS/SATA kontrollere. Crossfire, xfire med 3 eller 4 skjermkort.

Eneste dette kortet mangler er SLI, men det klarer jeg meg fint uten :)

Er detbedre en Asus P5Q Deluxe (P45)?

Lenke til kommentar

Rudde93: Lag heller en egen tråd enn å kapre tråden til en annen. ;)

-----

Hvis jeg ikke tar helt feil nå så bruker ditt hovedkort DDR2? Isåfall så skal vel du fortsatt bruke DDR2? Da kan du ikke bruke det hovedkorte Nizzen anbefaler pga det er DDR3 hovedkort. Men ellers er jeg enige med de andre som anbefaler P5Q fra Asus, veldig bra hovedkort med Intel's nye P45 brikkesett.

Lenke til kommentar

-----

Hvis jeg ikke tar helt feil nå så bruker ditt hovedkort DDR2? Isåfall så skal vel du fortsatt bruke DDR2? Da kan du ikke bruke det hovedkorte Nizzen anbefaler pga det er DDR3 hovedkort. Men ellers er jeg enige med de andre som anbefaler P5Q fra Asus, veldig bra hovedkort med Intel's nye P45 brikkesett.

HÆ?! Jeg kan jo ikke lage ny tråd for å få svar på noe han skrev i denne tråden!

Og jeg skal ha ny PC jeg...

Lenke til kommentar

-----

haha, lol! "Tilfeldigvis" enig med 2mmy91.

Lenke til kommentar

-----

HÆ?! Jeg kan jo ikke lage ny tråd for å få svar på noe han skrev i denne tråden!

Du er ikke så smart er du rudde? :D

Lenke til kommentar
Da lurer jeg på; hva er det råeste HK nå for tiden? Mitt var veldig rått da jeg kjøpte det, og syntes det enda kan hamle opp med de jeg ser nå til dags.

Maximus II Formula er siste entusiastkortet fra Asus. Nå er ikke testene kommet enda, men spesifikasjonene ser meget lovende ut.

Om det er plass til de største og mest populære cpu-kjølerne, er jeg litt skeptisk på.

Endret av Zink
Lenke til kommentar

-----

Du er ikke så smart er du rudde? :D

Mobbing i forumet?! :O

Da lurer jeg på; hva er det råeste HK nå for tiden? Mitt var veldig rått da jeg kjøpte det, og syntes det enda kan hamle opp med de jeg ser nå til dags.

Maximus II Formula er siste entusiastkortet fra Asus. Nå er ikke testene kommet enda, men spesifikasjonene ser meget lovende ut.

Om det er plass til de største og mest populære cpu-kjølerne, er jeg litt skeptisk på.

Oo Når tror du butikker kommer til å få dette?

Å der var det der :p

Dette skal jeg ha! https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=76476

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Rudde93, jeg syntes du er relativt frekk som bruker denne tråden til å få svar på en hel haug "off-topic" spm. Tror de fleste andre er enig med meg i dette. :)

Når det gjelder Rampage og Maximus II, ser disse meget lovende ut for meg.. Men ser at Rampage har x48 chipset, og Maximus II har P45. Hvilke av disse skiller seg bedre ut? :)

Lenke til kommentar

Jeg har planer om å teste Asus Maximus II Formula for ITpro så fort jeg kommer hjem fra min far. Da skal jeg blant annet sammenlignede ytelsen med Rampage Formula og Maximus Formula.

Men X48 er mer entusiast brikkesett mens P45 er mer sånn mellomklasse. Men har hørt veldig mye bra om P45, spesielt hvor bra det klokker. Så jeg gleder meg til å få testet hvem som er best av X48 og P45.

Jeg vet komplett.no skal få inn Maximus II Formula iløpet av neste måned.

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar

Da ser det ut som det blir Rampage. Har på følelsen av at dette er kortet for meg. Det har nemlig alt, og mer til! :D

Rart det ikke er vannkjølingsblokker på chipset lenger, da jeg tenkte å ta ibruk dette på Blitz kortet... :hmm:

Lenke til kommentar

Hei, jeg sitter og vurderer å gå over på Intel platformen og lurer egentlig på det samme som denne karen. Det jeg skal bruke pc'en til er i hovedsak gaming, har en helt grei rig i dag men vil over på Intel og vannkjøling. Når det gjelder Formula kortet så la jeg merke til at det bare støtter DDR2 ram ... er det en variant som kommer som støtter DDR3 evt et alternativ?

Edit: nForce chipsettene er ikke et alternativ for min del.

Endret av NeoTech
Lenke til kommentar
Når det gjelder Formula kortet så la jeg merke til at det bare støtter DDR2 ram ... er det en variant som kommer som støtter DDR3 evt et alternativ?

Hvis du tenker på Intel P45 så er det enklere enn du tror, variantene er jo allerede her... ;) Prøv Avansert søk på hovedkort og velg:

1. Brikkesett

2. RAM DDR3

Du får også såkalte combi-kort med støtte for både ddr 2+3, men de er sjelden gode på overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...