Gå til innhold

Intel-ansatte hopper over Vista

Anbefalte innlegg

noe sier meg det er den valige greia som blir blåst opp utover alle proposjoner. sikkert noen ansatte som har de samme avisjonene som resten av verdens befolkning.. det neste av kalkunnyheter er vel at Dellansatte hater Dellmaskiner og bruker Lenovo..

som en sluttdigesjon.. MS har hatt ett par anstendige OS etter DOS5.. w98 og w2k..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noe sier meg det er den valige greia som blir blåst opp utover alle proposjoner. sikkert noen ansatte som har de samme avisjonene som resten av verdens befolkning.. det neste av kalkunnyheter er vel at Dellansatte hater Dellmaskiner og bruker Lenovo..

Sett deg inn i saken. Dette er en avgjørelse ledelsen i Intel har tatt for sine 80 000 PC-er. Ikke noe en misfornøyd sommerhjelp har funnet ut at han vil gjøre på sin jobb-PC.

Lenke til kommentar

omaha:

Ville bare si en ting at linux oppdateringer kan vel i dag, stort sett, bli en fullstendig automatisk prosess? Så slipper du slike besøk også =)

dominus:

w98 er ett anstendig os etter at man har resource hacket det halvt i stykker for så å plukke det sammen igjen og ha integrert linux ext2 støtte samt eventuelt også ntfs hvis ønskelig.

Vet om en kar som driver med slikt, og det er RIIIIMELIG crazy.

Men han sitter sannsynligvis på verdens desidert mest responsive,raskeste windows operativsystem. Og iom. ext2 og rekke andre manipuleringer av systemet er det ganske stabilt.

Problemet er at win98 krever en fat32 oppstart partisjon, og hittil er det ingen måte rundt dette som er særlig attraktiv.

Lenke til kommentar
omaha:Ville bare si en ting at linux oppdateringer kan vel i dag, stort sett, bli en fullstendig automatisk prosess? Så slipper du slike besøk også =)
Jeg har jo brukt WIndows i manger år og er lite begistret over automatiske oppdateringer. Underlig hvor ofte "Genuine disAdvantage" må oppdateres :thumbdown:. Derfor er jeg konsekvent og bruker ikke automatisk installasjon.

Jeg kan også begrunne det utifra et par "hickups" i Ubuntu. Når slike "hickups" skjer er det greit å vite hvilke oppdateringer som fant sted. Jeg har et par eksempler fra Ubuntu:

For 7.10 sendte de ut en Xorg oppdatering som ikke kan ha vært godt nok testet ettersom mange inkludert meg selv fikk et nokså realt systemcrash. Det andre eksempelet er fra 8.04 hvor de oppdaterte kernel uten at kernelbindings for nvidiadriveren hang med. Det kan jo være endringer som berører f.eks wifidriver..

Enten det oppdateres automatisk eller ei bør man vel ha administratorrettighteter for å utføre disse? Dersom jeg skal administrere maskiner for andre er det om å gjøre at de ikke har slike rettigheter. (Kan de litt og ikke er "fiklere" er det jo en annen sak).

Endret av omaha
Lenke til kommentar

Hvem som helst kan velge å la hva som helst oppdatere seg selv. Men her var det snakk om tilfeller der det falt på meg å sørge for at greiene fungerer relativt trygt, sikkert og stabilt. Det er ikke slik at jeg påtvinger noen min bistand. Så vil de ha ansvaret selv får de også ta jobben selv ;) Det passer forsåvidt meg helt utmerket :thumbup:

Lenke til kommentar

Dette blir bare verre og verre.

Det som virkelig er ille er at de nå har bestemt at Win7 ikke skal ha retningsskiftet vi håpet på og vil i realiteten bli en Vista R2, siden bedrifter har presset på at de ikke ønsker "noe nytt" etter Vista.

Det gjør at vi blir stående uten 2 mulige oppgraderinger i bedrifter etter XP når vi først trodde vi bare behøvde å vente på Win7.

Flott.

Lenke til kommentar

Theo343: Hva er det du sikter til her i din siste post?

Alternativt om du har en bedrift, er det mulig å anskaffe 3dje parts programvare for å modifisere vista. Som er lovlig i kommersiell sammenheng, tenker ikke på vlite og slikt men microsoft's egne verktøy.

Skjønt hva slags regelverk som fungerer det i forhold til support/garantier da for vista etter at man har modifisert det, det vet jeg ikke. Poenget der er at vlite ikke er lovlig å bruke i kommersiell øyemed.

Omaha: Er ikke du en gammel mann da? =) Du har vel UANSETT bedre ting å gjøre på enn å poppe innom forskjellige folk bare for at de skal få sine oppdateringer, uansett operativ system.

Lenke til kommentar

det går ikke an å lage et operativsystem uten at det kan oppgraderes fra til til annen .

hvis det er noe man ikke ønsker så er det jo bare å la være å installere det.

men det er vel at alt skal gå automatisk som gjør at man kommer i denne situasjon.

sikker på om det ikke bare er en spekulasjon

Lenke til kommentar

Det finnes jo bestemødre/fedre som blir kjempeglade for en Epost og noen bilder av barnebarn, og det finns barnebarn som synes det er ustyrtelig morsomt å sende noe til mommo. ;) Ingen av de får gjort mye galt på en linuxmaskin uten admrettigheter.

Da er det kjekt at de har maskiner i begge ender som fungerer uten særlig mikkmakk - det passer utmerket å dra en oppdatering når man først er innom allikevel. Ser over oppdateringene og de kjøres mens kaffen inntas på sosialt vis. En gløtt til, en kjapp omstart for å være sikker på at ingenting har gått galt - teste programmer som er oppdatert, og alt tusler fint til neste gang. Ingen ryddejobb - de gamle har notert om det er noe de lurer på - fort gjort.

Lenke til kommentar

Sett deg inn i saken. Dette er en avgjørelse ledelsen i Intel har tatt for sine 80 000 PC-er. Ikke noe en misfornøyd sommerhjelp har funnet ut at han vil gjøre på sin jobb-PC.

Joda , men som vanlig blåser hw no dette langt ut av context og legger til info i artikkelen som ikke har noe med kildens informasjon å gjøre .

Nok en ny "sensasjonsartikkel" for å disse Vista/Microsoft.

Har bare en ting å si til dette : Dårlig journalistikk.

Quote -NewYorkTimes:

An anonymous source at Intel told the New York Times that the chipmaker will stick with the older Windows XP until Microsoft rolls out Windows 7 in 2010 because it has found "no compelling reason" to upgrade to Vista.

Det er alt. Hverken mer eller mindre .

Akkurat som fleste bedrifter her på berget også har besluttet.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Får håpe at dette får bedriftene til å komme over til Linux :grin:

Det må bare bli brukervennlig først.... "Mannen på gata" har ikke sjangs mot Linux ved førstegangsbruk... Til og med de som tror de kan litt data kommer ikke til å klare det.

edit: doh, vekte en gammel tråd til livet....my bad.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...