amiganostalgia Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 omaha: Mye som er rett på sakens kjerne der i de poeng du illustrerer. Men jeg vil gjerne peke på en ting til. Og det er rett og slett at det er mange forbrukere, som bruker flust med penger på å ha det siste og beste/raskeste av alt, kunder som er kvalitetsbevisste og vil ha ytelse kvalitet på lik linje som alt annet av produkter. Det er ingen aktive seriøse spillere til dags dato som har valgt Vista som OS, såvidt jeg vet om, og jeg vet om en del som er rimelig hardbarka. Hadde man framstilt det for noen og enhver at det nye OS't skal kreve 80mb grafikk minne/1gb system minne bare ved oppstart, og at det øker etter som systemet cacher seg selv.. Nei jeg skal ikke si mer, for tror jeg neppe kan være vits i. Selv med superfetch og search indekseren og mye mye mer deaktivert i vista, gjør vista aktivt arbeid i å hugge seg inn på system ressurser/responstid. Det lureste sjakk trekk microsoft kunne gjort, hadde vært å ansatt Nuhi til å få lansert en Vista versjon som er uten all skiten. Det hadde selgt som hakka møkk. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Det er ingen som ønsker MS helt vekk. Det vi ønsker oss er bedre kvalitet på det de levere. Dessuten ønsker vi oss mye mer reel konkurranse fra mac og linux, så man har mer reele valg. hvordan skal det gå til ? da må nok alle disse ( Microsoft, Apple og linux diskutørene ) endre filosofien sin ganske radikalt- spesielt de 2 første Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Microsoft's forsøk på lokking, press og tvang resulterer i det samme som slikt gjør på alle andre områder. Man blir ukomfortabel, skeptisk og det bygger seg opp en latent motstand. Det er denne motstanden Microsoft sliter med. [..] Problemet for Microsoft ligger hos Microsoft og ikke i Linux eller OSX. Den eneste måten de kan møte og på lang sikt overleve konkurransen på er å gjøre en skikkelig jobb med sine egne produkter. De må rett og slett levere gode produkter som brukerne ØNSKER å ha på maskinene sine. Ja, dette må være jobb nr. 1 for Microsoft - å få stoppet kundeflukten pga. misnøje med selskapet og produktene. Etter min mening må de jobbe mye med å bedre imaget sitt nå. Det er et problem når kunder og potensielle kunder får inntrykk av at Microsoft er kriminelt, proteksjonistisk, bakstreversk, lite innovativt, og i tillegg lager en dårlig Windows Vista. Folk spør, med rette: Hvorfor skal jeg fortsette å kjøpe dette? Hvorfor skal jeg fortsette å være kunde hos dere? Men det er nok ikke lett å endre imaget nå, fordi de egentlig aldri har hatt et image som står på brukernes side. Å begynne å bygge opp noe nå virker bare falskt på folk flest. Microsoft har forsøkt å lage et image med at folk kan gjøre mange ting på en enkel måte med Windows. Den første delen har de greid, mens den siste mener jeg de ikke har greid. Apple har greid å hale i land seieren om å ha det mest brukervennlige operativsystemet. Det som er verre er at Microsoft ikke har forsøkt å lage seg et kundevennlig image. Selskapet oppleves som topptungt, toppstyrt, fullt av hemmeligheter, og lite villig til å lytte på brukerne. Ikke bare er det vanskelig å få direkte kontakt med Microsoft fra en sluttbrukers ståsted, men de skyver folk ytterligere vekk med slike ting som betalt support. Først skal kunden ut med flere tusen kroner for Vista, og så betale for å ringe support etter 90 dager eller noe sånt? Dette er det mange som reagerer på. Her har jo åpen kildekode et stort fortrinn. Endret 28. juni 2008 av Prognatus Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Utviklingen har skylda for det meste Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Bare jeg som er lei å få det banket inn i skallen at Vista er en flopp? Enough already, WE GET IT! Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Men jeg vil gjerne peke på en ting til. Og det er rett og slett at det er mange forbrukere, som bruker flust med penger på å ha det siste og beste/raskeste av alt, kunder som er kvalitetsbevisste og vil ha ytelse kvalitet på lik linje som alt annet av produkter. Det er ingen aktive seriøse spillere til dags dato som har valgt Vista som OS, såvidt jeg vet om, og jeg vet om en del som er rimelig hardbarka. Spillerne er en stor og meget viktig brukergruppe, men kanskje ikke så stor sett i forhold til hele markedet. Men denne gruppen utmerker seg ved at den er villig til å bruke vesentlig mer penger på hardware enn de fleste andre grupper. Den er tildels ideologisk/entusiast-drevet slik OSX og Linux er det. Denne gruppen er viktig fordi dette området driver frem teknologiske nyvinninger. Tradisjonelt har det virket som om ITmarkedet har blitt styrt av at Microsoft og Intel vekselsvis har jekket software og hardwarekrav. Dette har medført jevn fornyelse av OS/applikasjoner og hardware. Problemet er at dette isolert sett ikke har medført at produktiviteten har økt i samsvar med investeringene. Nå har dette for en stor del blitt snudd på hodet. Det har skjedd på flere måter: Linux har demonstrert at mange klarer seg med enklere og billigere maskinvare, OSX har vist oss potensialet i en dynamisk arbeidsflyt, selskaper som Google har snudd helt om på hvordan vi bruker kombinasjonen av maskin og server via internett, og sist men ikke minst har OLPC og Eee kapitalisert på mye av denne utviklingen. Eee har vist markedet at dette kan utnyttes kommersielt og mange brukere har forstått dette. Det kan f.eks hende at en spiller velger en konsoll + en Eee fremfor tower og Laptop. Utviklingen har slik jeg ser det tatt Microsoft helt på sengen og de er nå ute av stand til å styre markedet slik de har gjort. Intel har vært mer dynamisk og snudd seg rundt i god tid og er istand til å utnytte dette. Etter min mening må de jobbe mye med å bedre imaget sitt nå. Det er et problem når kunder og potensielle kunder får inntrykk av at Microsoft er kriminelt, proteksjonistisk, bakstreversk, lite innovativt, og i tillegg lager en dårlig Windows Vista. Folk spør, med rette: Hvorfor skal jeg fortsette å kjøpe dette? Hvorfor skal jeg fortsette å være kunde hos dere?Det er svært vanskelig å rette opp et tapt rennomé, og det koster flesk. Det skal mye til for at kunder binder seg ensidig igjen og Microsoft må nok være forberedt på å sameksistere uansett hvor de skal konkurrere. Ikke bare er det vanskelig å få direkte kontakt med Microsoft fra en sluttbrukers ståsted, men de skyver folk ytterligere vekk med slike ting som betalt support. Først skal kunden ut med flere tusen kroner for Vista, og så betale for å ringe support etter 90 dager eller noe sånt? Dette er det mange som reagerer på. Her har jo åpen kildekode et stort fortrinn.Slik jeg ser det har Microsoft et stort fortrinn som gjør at de fortsatt blir å regne med. Det er at det er mye kompetanse ute i markedene på administrasjonssiden. Er man ekspert på Microsoft's løsninger faller man når Microsoft faller. Et av spørsmålene blir derfor om man greier å pushe ut nok Linux/OpenSource-kompetanse til å holde trykket oppe. Misforstå meg rett - det er ikke noe stort problem for Microsoftproffer nå, og overgang til Linux vil gjerne skje i blandete miljøer slik at tilpasning vil skje gradvis. Når det gjelder support har jeg fungert som "hobbysupport" privat og "brukerhjelp" for Microsoftbrukere på jobben i mange år. Det er langt fra sannheten at f.eks XP er spesielt intuitivt. Det er krevende å drive slik support fordi mange brukere besitter lite kunnskap. Linux er ikke vanskeligere, men uvant. I starten eller med brukere man ikke kan regne med lærer annet enn akkurat det de skal bruke, vil jeg nok foretrekke "å være i nærheten" til de får til det de ønsker å gjøre. Men litt på sikt vil jeg foretrekke å vedlikeholde Linuxmaskiner for folk enn Microsoft. Er maskinen og admrettigheter fornuftig satt opp, vil det være vesentlig mindre arbeide med en Linuxmaskin. Men det krever en skjelden tur innom for hjelp med oppdateringer osv. Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Bare jeg som er lei å få det banket inn i skallen at Vista er en flopp? Enough already, WE GET IT!Artikkelen omhandler problemstillinger rundt Microsoft's Vista eksemplifisert av at Intel ikke oppgraderer. Diskusjonene rundt dette drar inn flere aspekter rundt et åpenbart problem. Dersom du mener at noe i denne diskusjonen er usaklig, uakseptabel eller fraviker emnet i for stor grad synes jeg du skal rapportere de innlegg du mener er upassende. Mener du at artikkelen eller kommentarene til den inneholder feil er det et vesentlig poeng i debatter at noen faktisk ikke er helt enig. Man forventer derfor motargumenter som kan bidra til å korrigere egen oppfatning. Dersom problemet er at du ikke liker det du leser står du helt fritt til ikke å lese noe som helst. Men å lukke øynene fungerer ikke godt for Microsoft ihvertfall Lenke til kommentar
G Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Mye kan jo skje fram til lanseringen av Windows 7. Jeg ser at Linux nevnes i artikkelen som ett desktop-alternativ. Framgangen til Linux er spennende, men jeg er litt skeptisk til at Linux skal ta over så kjapt. Tror heller Mac OSX er ett reellt alternativ. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Det er ikke snakk om å ta over. Det er snakk om å få en jevnere fordeling av operativsystemene. Det vil da føre til at det er enklere å finne støtte for hardware og software hos de ulike systemene. Det er ingenting galt med linux i mine øyne. Det de taper på er at de dessverre har lav markedsandel, og dermed få som satser på å støtte det. Hadde det blitt satsa litt mer hos hardware produsentene (software er i og for seg greit til linux) slik at driver støtten hadde økt, hadde nok andel linux brukere økt. For min del ville jeg brukt linux på flere maskiner, men om jeg mister halvparten av hardware funksjonene pga lav driverstøtte, blir det litt vel dumt. Dessuten må man lete etter litt driverne, da produsentene selv ikke har noen. Jeg har nå planer om en ny server. Den SKAL jeg ha linux på. Derfor skal jeg kun bestille hardware jeg vet har støtte innen linux jeg skal bruke. I fremtiden kommer jeg også til å se mye mer på hardware med støtte for linux også, så jeg kan velge OS, uten å tenke så mye på om jeg får støtte for komponentene. Fram til nå har jeg ikke vært så nøye på linux støtten, og det angrer man på, da man gjerne kunne hatt linux i dualboot med all hardware støtta. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Når det gjelder support har jeg fungert som "hobbysupport" privat og "brukerhjelp" for Microsoftbrukere på jobben i mange år. Samme her. Men jeg har sluttet med å tilby hjelp for Windows, selv om jeg fortsatt hjelper samboeren min. Hun bruker XP fremdeles, og da mest pga. høyskolen hun gikk på hadde alt lagt opp til Windows-verktøy. Men jeg har fått overtalt henne til å prøve Linux i en dual boot med XP, der Linux booter som standard. Så vi får se om hun liker det bedre. Grunnen til at jeg har sluttet å hjelpe venner, og deres venner igjen, med Windows, er ikke fordi jeg er blitt slemmere, men fordi a) jeg mister kompetanse etter hvert som det går lengre og lengre tid siden jeg brukte det selv daglig, og b) det stresser meg til et punkt hvor jeg ikke har godt av det i lengden. Så jeg forsøker vel å hjelpe så godt jeg kan hvis noen jeg kjenner godt er i desperat nød, mens jeg sier høflig, men bestemt, nei til naboen som plutselig får en rar melding fra Norton som de ikke skjønner. Endret 29. juni 2008 av Prognatus Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Grunnen til at jeg har sluttet å hjelpe venner, og deres venner igjen, med Windows, er ikke fordi jeg er blitt slemmere, men fordi a) jeg mister kompetanse etter hvert som det går lengre og lengre tid siden jeg brukte det selv daglig, og b) det stresser meg til et punkt hvor jeg ikke har godt av det i lengden. Så jeg forsøker vel å hjelpe så godt jeg kan hvis noen jeg kjenner godt er i desperat nød, mens jeg sier høflig, men bestemt, nei til naboen som plutselig får en rar melding fra Norton som de ikke skjønner. Jeg hadde ikke hatt noe imot om du kunne kommet med litt konkrete eksempler rundt dette. Spesielt den nabo situasjonen, jeg synes det kan være litt drøyt av og til selv. Lenke til kommentar
icc Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Får håpe at dette får bedriftene til å komme over til Linux Dette har vi sagt i 10 år og vi kommer sikkert til å si det 10 år til Men i og med at Windows 7 vil ha samme kjerne som Vista, vil det antagelig ikke oppstå like mye inkompatibilitet med programvare og drivere som vi så med innføringen av Vista.Jeg trodde Windows 7 kommer med minikjernen på 45MB eller hva det nå er? 45 mb når den ikke er loaded da ? husk vi har alt annet crap itilegg, PREinstalled HP DV6xxx laptop bruker 880 MB ram etter første boot, ikke noe kjører, OMFG WTF OMGZ EEEK, install linux. ahhh 130 mb minneforbruk, 190 når man har installert ALT man finner av desktop effects ikoner og masse jall. 130Mb? Galskap.. du bruker vel ubuntu, som er windows utgaven av linux... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Den mest Windowslignende Linux-distroen er vel Lindows som MS tvang til å skifte navn og gjøre designmessig mer ulik. Nå heter den Linspire. Lenke til kommentar
ElectricPizza Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Mye kan jo skje fram til lanseringen av Windows 7. Jeg ser at Linux nevnes i artikkelen som ett desktop-alternativ. Framgangen til Linux er spennende, men jeg er litt skeptisk til at Linux skal ta over så kjapt. Tror heller Mac OSX er ett reellt alternativ. Mac OS X har ikke sjanse i havet, med mindre Apple tillater installasjon på ikke-Apple PCer. *nix var aldri laget for hjemmebrukere, derfor kommer det til å ta tid før Linux passer til alle. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Mac OS X har ikke sjanse i havet, med mindre Apple tillater installasjon på ikke-Apple PCer. Det tror jeg kan skje når som helst. *nix var aldri laget for hjemmebrukere, derfor kommer det til å ta tid før Linux passer til alle. Linux ble ikke laget for noen, det var laget for datamaskiner i alle størrelser uten noe spesifikt bruksområde. At det ikke har stor markedsandel på hjemme PC-er ennå skyldes nok delvis at distroene har vært vanskelige enn Windows for mange år siden, treghet i markedet og mottiltak fra Microsoft. Hadde hele verden glemt alt de viste om OS i dag og begynt med helt blanke ark er jeg ganske sikker på at Linux til sammen ville fått over 80% markedsandel. Linux er som kjent ikke et OS, men en kjerne som hvem som helst kan bygge et OS av. Selv Microsoft kan benytte den kjernen for å lage hovedsaklig proprietære OS om de vil. Selv med 100% markedsandel til Linux kunne det fint vært god konkurranse mellom ulike OS-leverandører. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Grunnen til at jeg har sluttet å hjelpe venner, og deres venner igjen, med Windows, er ikke fordi jeg er blitt slemmere, men fordi a) jeg mister kompetanse etter hvert som det går lengre og lengre tid siden jeg brukte det selv daglig, og b) det stresser meg til et punkt hvor jeg ikke har godt av det i lengden. Så jeg forsøker vel å hjelpe så godt jeg kan hvis noen jeg kjenner godt er i desperat nød, mens jeg sier høflig, men bestemt, nei til naboen som plutselig får en rar melding fra Norton som de ikke skjønner. Jeg hadde ikke hatt noe imot om du kunne kommet med litt konkrete eksempler rundt dette. Spesielt den nabo situasjonen, jeg synes det kan være litt drøyt av og til selv. Jeg kan prøve. Dette blir jo subjektivt da, så det er ikke sikkert andre opplever det sånn som meg. Kan begynne med "naboen". Jeg hadde en konkret nabo i tankene når jeg skrev det, men det gjelder forøvrig alle tilfeller der folk får høre at du jobber eller har jobbet med IT i mange år, og de spør deg om du kan kikke på noen problemer på PC-en deres. Naboen skiller seg litt fra venners venner, men ikke mye. Venners venner er også perifere forbindelser, men her føler man kanskje en ekstra forpliktelse noen ganger fordi en venn har anbefalt deg. For enkelthets skyld slår jeg her sammen naboen og venners venner og kaller den bare "naboen". Venner, kjærester og familie hopper jeg over, da man gjerne føler seg forpliktet til å hjelpe dem uansett. I hvertfall folk som står deg nært. Naboen er ofte en nybegynner eller sluttbruker med lite brukererfaring. H*n (heretter hun) er avhengig av at alt virker som vanlig, ellers blir hun helt satt ut og handlingslammet. Alle feilmeldinger eller rare spørsmål vet hun ikke hva hun skal gjøre med, og i redsel for å gjøre noe galt gjør hun ingenting. Som regel blir meldingen da stående på skjermen mens hun gjør andre ting, hvis det virker da. Meldingen blir stående til hun slår av PC-en og kommer gjerne tilbake når den slåes på igjen. Naboen bruker Windows i administratormodus, og vet det ikke selv engang, eller hvorfor det skulle være galt. I tillegg har hun små unger, eller kanskje tenåringer, som bruker hennes administratorkonto når de bruker PC-en. De laster ned og installerer alt interessant de finner av spill, artige toolbarer til IE, og klikker ukritisk på lenker som lover gull og grønne skoger. Både PC-eieren og ungene klikker ofte på lenker til spam og lureri i e-poster de får. Resultatet er at PC-en blir full av virus, den blir tregere, både av virusene og den stadige installeringen og avinstalleringen av spill o.l., og enda flere rare meldinger dukker opp på skjermen. Gjerne på engelsk nå, og det gjør dem enda vanskeligere å forstå. Hvis jeg hjelper naboen, rydder opp i virus og forklarer de rare meldingene, m.m. blir jeg frustrert av at hun ikke hører på hva jeg sier om årsakene til at dette skjer. Det ser jeg neste gang hun har et problem, da årsakene er de samme. Alle i husstanden bruker fremdeles samme konto, hun har ikke holdt passordet sitt hemmelig, og de begrensede kontiene jeg opprettet for barna bruker de ikke (fordi da får de ikke installert spill og slikt). Hun klikker fremdeles på lenker i e-poster "som ser morsomt ut" og har glemt hva jeg sa om at det kunne bringe virus. Det nytter ikke for meg å gjenta dette heller. Det virker som om hun har teflonhjerne og ikke kan lære noe nytt. Så det er en evig gjentagelse av det samme. Jeg hjelper med de samme tingene om og om igjen, og blir frustrert over det. Naboen spør ofte: "Hva vil du anbefale jeg gjør?" og tenker da på strategiske omveltninger for å bli kvitt problemene for godt. Da tenker jeg jo på Linux... men jeg kan ikke anbefale det til naboen, fordi de da vil savne alle spillene sine og MSN. Selv om de kan bruke aMSN eller Pidgin el.l. for MSN-meldinger vet jeg at de ikke vil bli fornøyd med det - de skal ha Microsoft MSN Messenger, pga. alt bling-bling de får med den! De vil også bare bli enda mer avhengig av min hjelp. Så jeg kan ikke anbefale Linux. Istedet trekker jeg på skuldrene og sier at det ikke er et enkelt svar på det, og ramser istedet opp tingene hun kan gjøre for å beskytte PC-en (som jeg har fortalt tidligere, og som jeg vet hun ikke hører på). I tillegg har jeg en alvorlig utbrenthet, som stammer helt tilbake fra midten av 80-tallet og som jeg ennå ikke er frisk av. Den gir seg utslag i bl.a. at jeg ikke tåler stress og i tillegg er stressterskelen ikke-eksisterende. Dvs. at enhver frustrerende opplevelse som dette virker som stress for meg. Derfor vet jeg at jeg ikke kan utsette meg for slike situasjoner over tid. Til slutt blir altså kompetansen dalende. Den siste Windowsen jeg har er XP. Selv om jeg har kikket på Vista litt, har jeg ikke kjøpt den og kommer ikke til å kjøpe og bruke den heller. Det samme gjelder fremtidige Windows-versjoner. Så selv om jeg har kompetanse nok til å hjelpe naboen med XP i dag, så vil hun før eller siden spørre om noe jeg ikke har vært borti. Det er en god grunn til å si nei til å hjelpe. Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Kan vel slutte meg til mye i Prognatus' innlegg. Jeg ser det slik at de gjerne vil ha hjelp og at de har god tid på dine vegne, men lytter ikke til råd. De værste følger deg til PC'n, skjenker i kaffe - så går de og setter seg i sofaen. Så de gidder ikke å bruke tid på å lære - men forventer at jeg skal bruke tid på dette. Det går med nokså mange timer i å friske opp en Windowsmaskin med flere ukyndige brukere. Jeg er ikke ukjent med situasjoner hvor de som eier maskinen tror de må kjøpe seg en ny PC faktisk. Har spart noen kroner for endel folk. Selv om jeg bare brukte Linux selv måtte jeg installer XP på en maskin (telefonsupport). Neitakk! Kompetansen synker som Prognatus sier til et lavt og behagelig nivå etterhvert ;o) Så når de spør om råd nå er "bytt til Linux så slipper du de greiene der" rådet de får. Det er såpass fremmed at de gjerne slutter å spørre Men dette sporer vel litt i overkant av fra artikkelen som diskuteres... Sorry... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Som jeg skulle skrevet det selv, det Prognatus skriver om "naboen". De klarer ikke å endre seg, og alt skal være som før. Når de får problemer så er det liten heft, da naboen har deg, som kan rydde opp etter seg. Sånne har jeg blitt så lei, at jeg lar de leve i sine problemer og virus. Har de ikke interesse av å høre på selv den enkle ting, gidder ikke jeg mer. Man kan ikke hjelpe noen som ikke vil hjelpe seg selv. De fårstår kanskje at de burde hørt bedre etter og fulgt oppfordringene den dagen du sier nei, og de har store problemer med å få brukt pcen overhode. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Prognatus: Veldig bra innlegg. Er det ikke en tråd hvor hw.no har slike poster, skulle vi hatt det her. Definitivt sticky-materiale den posten din der. Deretter burde det vært opprettet en kort internett adresse, slik at man kunne henvist til en slik side. Samboeren min sier jo at hun "klarer ikke gjøre noe selv" når problemer oppstår fordi at hun har jo meg. Det gjør forsåvidt ikke meg noe, men det er jo en helt annen sak når andre tar samme holdningen, som om jeg skylder dem noe, det skulle isåfall vært motsatt. Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Av en eller annen grunn har jeg minst 2 ganger opplevd at min bærbare PC med Windows Vista Home Premium, har slått seg av, helt av seg selv med veldig høye temperaturer. Jo lengre den står på, jo mindre ytelse/større ressursforbruk får den, desto raskere slår den seg selv av. Helt idiotisk. EDIT: Og forresten så har den både Intel brikkesett og Intel CPU. Acer Aspire 5613, bare med Nvidia skjermkort. Så det er vel ingen tvil om hvorfor Intel hopper over Vista. Endret 29. juni 2008 av RevelleR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå