Gjest Slettet-1hOONIiU Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 hd video er ok hvis en ikke flytter kameraet for fort, da blir det hakkete(extreme III kort)HD kabelen skaffer ikke komplett.(der jeg kjøpte kameraet) Panasonic sier at jeg må gå til en fysisk butikk og bestille kabelen der. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Er det meg eller hvis man tar video over lang tid, f.ex VGA 30fps, og lar det snurre i ca 14 min, også når man ser videoen, så er når man har kommet over halveis i filmen, AT LYDEN IKKE LENGER ER SYNKRONISERT MED VIDEOEN?! Lenke til kommentar
owike Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Kunne noen tatt noen innebilder med dette kameraet? Jeg leser at mange kritiserer dette kameraet for innebilder, men hva er dette sammenlignet med? Jeg har ikke hatt noe kamera tidligere og har klart meg med mobilkamera, men har nå funnet ut at jeg vil ha noe bedre. Vil dette duge til innendørs bilder av f.eks en hund i litt bevegelse eller diverse festbilder? Liker hvertfall utendørs-bildene! Hvis dette ikke "duger" til innendørs bilder, er dette isåfall sammenlignet med kompaktkamera til 1500,- eller speilreflekskamera til 10000,-? Jeg er nemlig mer enn fornøyd med innebilder tatt av f.eks: Canon Powershot A520-530... Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Vil dette duge til innendørs bilder av f.eks en hund i litt bevegelse eller diverse festbilder? Liker hvertfall utendørs-bildene! Hvis dette ikke "duger" til innendørs bilder, er dette isåfall sammenlignet med kompaktkamera til 1500,- eller speilreflekskamera til 10000,-? Jeg er nemlig mer enn fornøyd med innebilder tatt av f.eks: Canon Powershot A520-530... Ja det funker fint til innebilder, og den har eget scene mode for "pets", allikavell med 1/1000 shutter som finner fram automatisk når jeg alltid skal ta vilder av dyr, så blir du nok fornøyd. det er mer fargene og hva man får plass inn i bildet som gjør TZ5 spesiell! Lenke til kommentar
Marte1 Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg TZ5 nå, for jeg synes dette virker som et bra kamera. Jeg har brukt TZ1 før, og jeg synes dette var litt tregt. Er det noen som vet om TZ5 har blitt noe kjappere? Vil gjerne ha litt kjappere respons fra kameraet når jeg skal ta bilder av dyr/barn. Takker for svar! Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg TZ5 nå, for jeg synes dette virker som et bra kamera. Jeg har brukt TZ1 før, og jeg synes dette var litt tregt. Er det noen som vet om TZ5 har blitt noe kjappere? Vil gjerne ha litt kjappere respons fra kameraet når jeg skal ta bilder av dyr/barn. Takker for svar! det er veldig kjapt asså, det kan jeg bare si. men på grunn av den svære linsa så må du regne med en del focusering. Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Kjøpte et TZ5 på Best-buy i usa for to uker siden. Når jeg nå skulle legge over en del av bildene på pc'en, virker det som de er fulle av støy. Legger ved to bilder som er tatt med iA-instillingen. Har jeg fått en mandags-modell? Bildene er utsnitt fra orginalene. Endret 29. august 2008 av Ole-P Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Kjøpte et TZ5 på Best-buy i usa for to uker siden. Når jeg nå skulle legge over en del av bildene på pc'en, virker det som de er fulle av støy. Legger ved to bilder som er tatt med iA-instillingen. Har jeg fått en mandags-modell? Bildene er utsnitt fra orginalene. Wow i det lyse så hadde min TZ5 valgt laveste ISO mulig for best resultat, så det der er RART! Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Bildene er vist tatt med 100iso, det er det som er så rart. Får stikke ned til Best-Buy i dag å klage... Lenke til kommentar
owike Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Da var kamera bestillt og jeg venter i spenning :-) Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Da var kamera bestillt og jeg venter i spenning :-) TZ5 overasker deg ganske mye i begynnelsen når du holder på og bli kjennt med det. Når du tar ditt første bilde så sier du garantert: "dette var rått!" Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Noen som vet om det går ann å ta opp video i f.eks . WMA eller AVI filformat? Når jeg tar video så er det i .mov-fil format. Blir litt tungvint å måtte konventere det til WMA eller AVI etterpå. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Noen som vet om det går ann å ta opp video i f.eks . WMA eller AVI filformat? Når jeg tar video så er det i .mov-fil format. Blir litt tungvint å måtte konventere det til WMA eller AVI etterpå. det går bare ann og filme i MOV. Convertering er da ikke noe problem det. De går jo rett inn i sony vegas og kan konverteres derfra til omtrent allt mulig. "once your in, your in! " Og i Pinnacle studio 12 ultimate som er mitt favorittprogram, så går de også inn og kan konverteres til MP4 fil og uploades da til youtube, og blir vist i høy kvalitet som jeg er veldig fornøyd med. MOV er ikke så ufleksibelt som du skulle tro, har følelsen at du ikke har lyst på TZ5 bare fordi den tar opptak i MOV, når det er det minste problem egentlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1hOONIiU Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 sliter fremdeles med og få kjøpt en HD kabel. Elkjøp ville ikke siden de ikke har den (bare TZ3. Noen som har tips? Er fremdeles fornøyd med kameraet etter 3 mnd, men synes komplett burde skaffet meg en HD kabel siden jeg kjøpte kameraet der. Lenke til kommentar
marw Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Noen som kjenner til hvordan garantien vil være ved kjøp ifra utlandet? Bestilte tz5 fra england igår, sendt til et familiemedlem i sverie som stadig er på norgesbesøk (ingen moms/toll innenfor EU). Betalte litt under 2000 for et nytt kamera inkl. 8gb sd, veske, minitripod stativ, ekstra batteri, rensestash til linse & kortleser. Ser ut til at Norske fotobutikker tar ALT for høy fortjeneste???, kun kamera kommer nok ned i 1500-1600 m frakt :O. Anyhow, har jeg bare 1 år garanti via england, eller kjører panasonic noen international policy? Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 se på BMW og RMX filmen, de er filma i HD og "WARM" setting! Fy flate så brae de ble! http://www.youtube.com/user/tezzofino Bilder tatt med settingen "WARM" også veldi bra syns jeg!!! VIVID: Nå kunne jeg trengt litt ros.. for dette innlegget tok lang tid og lage. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1hOONIiU Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Video delen. Finns det noen måte og stoppe video innspilling(pause) for så og starte den igjen. Slik at vi får et opptak istedet for 2. Finns jo på andre kameraer. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Video delen. Finns det noen måte og stoppe video innspilling(pause) for så og starte den igjen. Slik at vi får et opptak istedet for 2. Finns jo på andre kameraer. Nei det går dessverre ikke. Du trykker på shutter knappen filmen går, den skriver fila, du trykker på shutter knappen igjen for og stoppe og filen er ferdig. Du har laga en fil(m). Men hvorfor skulle du være interessert i dette? Lite vits egentlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1hOONIiU Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Video delen. Finns det noen måte og stoppe video innspilling(pause) for så og starte den igjen. Slik at vi får et opptak istedet for 2. Finns jo på andre kameraer. Nei det går dessverre ikke. Du trykker på shutter knappen filmen går, den skriver fila, du trykker på shutter knappen igjen for og stoppe og filen er ferdig. Du har laga en fil(m). Men hvorfor skulle du være interessert i dette? Lite vits egentlig. Det kunne være aktuelt å flytte seg 50 m for så å fortsette på samme filmklipp. Hvorfor må vi få alle de små filklippene som vi må skjøte etterpå med et program. Du filmer så blir det 20 sek med kjedelig opptak(som du burde ungått med pause)så skjer det noe spennede igjen og vi filmer ivei. Er det ikke bedre med en hel fil istedet for 2 stk film? Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Video delen. Finns det noen måte og stoppe video innspilling(pause) for så og starte den igjen. Slik at vi får et opptak istedet for 2. Finns jo på andre kameraer. Nei det går dessverre ikke. Du trykker på shutter knappen filmen går, den skriver fila, du trykker på shutter knappen igjen for og stoppe og filen er ferdig. Du har laga en fil(m). Men hvorfor skulle du være interessert i dette? Lite vits egentlig. Det kunne være aktuelt å flytte seg 50 m for så å fortsette på samme filmklipp. Hvorfor må vi få alle de små filklippene som vi må skjøte etterpå med et program. Du filmer så blir det 20 sek med kjedelig opptak(som du burde ungått med pause)så skjer det noe spennede igjen og vi filmer ivei. Er det ikke bedre med en hel fil istedet for 2 stk film? Men du glemmer 1 ting! TZ5 er kjapp! du stopper og starter klippet igjen fort! Dette lager jo bare orden. Istedet for og ha masse rot og flere klipp i ett klipp! Tenk om du skal video-redigere, da finner du fort frem fordi du husker de forskjellige klippa når du ser de nedover listen. Har du ett klipp må du bla igjennom hele Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå