Scalpel Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Noen som vet om noen bra, oversiktlige steder å lære seg C? (Ikke C++) Jeg tenker ikke på en vanlig tutorial, for det finner man overalt, men kanskje en pdf-fil man kan slå opp i? Anyone? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Det beste er vel en bok, som The C Programming Language. Om du foretrekker boka i pdf-format er vel opp til deg ; ) Lenke til kommentar
molly Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Det beste er vel en bok, som The C Programming Language. Om du foretrekker boka i pdf-format er vel opp til deg ; ) Tror det er nevnte bok som blir omtalt som "bibelen i C programmering" . Første utgave kom alt i 1983 og den er blitt utviklet videre etter det, og skal visst nå være nærmest feilfri. (Professoren vår uttalte at det var kun et sted det _kunne_ oppstå misforståelser...og det var alt :smile: ) Så jeg er enig med A_N_K, den er verdt å kjøpe! molly Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Ok, takk for svar. Da blir det sikkert til at jeg bestiller meg The C Programming Language av Kernighan og Ritchie. :smile: Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Skal så vidt jeg vet være den definitive referansen på området, Ritchie skapte jo språket; og standarden før ANSI C var K&R C : ) Litt morsomt å sammenligne størrelsen på den med The C++ Programming Language, 283 vs. 1040 sider : ] Lenke til kommentar
molly Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Jepp, den er jo faktisk ikke et monster hva angår størrelse :smile: Ikke var den skrekkelig dyr heller, og den er et skikkelig bra oppslagsverk...iallfall for meg som er nybegynner... molly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå