DJMartin Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Heisann! Vurderer å gå til innkjøp av mitt første SLR-kamera. Har vurdert d80/400d eller d200 brukt. Noen som har noen tips for hva jeg bør se etter når jeg skal kjøpe et brukt kamera / hva kan jeg gjøre for å få et godt kjøp? Og er det verdt det i forhold til å kjøpe et nytt? Takk Lenke til kommentar
Carny Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Når det gjelder D80 har jeg hørt at de som starter på under 30 (osv) i serienr kan ha feil med seg. Antall eksponeringer bør være i forhold til pris. Greit å vite om det har vært til rens og hvem som har renset det. Generelt om det er andre feil med det. Om det er riper.. Vet ikke så mye om hva en bør se etter, men mulig noen andre med mer erfaring kan si noe om det. Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Noe som vet hva antall eksponeringer bør ligge på? Lenke til kommentar
Carny Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Husker ikke helt, men tror "max antall eksponeringer" på D80 ligger rundt 50 000 Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Er vel mer "forventet levetid på lukker" heller enn maks. antall? Lenke til kommentar
Carny Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Er vel mer "forventet levetid på lukker" heller enn maks. antall? Dette er nok den riktige måten å si det på, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå