Gå til innhold

Bør jeg gå for ett kort(hd4870) eller to kort i crossfire?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man vil spare noen kroner kan man gå for DS5 utgaven - det er helt identisk - 2 (løse) e-sata porter er forskjellen i DQ6's favør, har studert dem med lupe for å finne forskjeller, DS4 derimot er litt mer kastrert, med litt dårligere kjøleløsning blant annet, men ffremdeles et meget bra kort - men for en entusiast er det DS5/DQ6 som gjelder.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

nei, har ingen planer om å overklokke. i hvert fall ikke før jeg eventuelt en dag setter meg litt inn i hva det vil innebære.

ds4 så interessant ut, da den ikke var noe særlig dyrere enn asus p5e som er et x38-kort. er det slik å forstå at ds4 er et bedre valg?

Lenke til kommentar

En P5E? Ja defintivt, ikke store forskjellen på X38/X48 chipsettet, men for det første er Asus P5E eol (end of life) og for å være helt ærlig er det ikke blant de beste X38 kortene, hvis man kan si det da - for det er et bra kort, men det har sine småproblemer, blant annet med høyhastighetsminne, samme gjelder forøvrig Maximus kortet, men de aller fleste merker ikke dette.

Men P5E er billig nå og et godt kjøp, men det finnes bedre kort.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

er det noen forskjell i ytelse på et hd4870(eller et annet radeonkort) og et x48-brikkesett og det samme skjermkortet i et p45-oppsett?

hvorfor er ds4 så billig i forhold til både andrd x48kort og p5e? er det skrot?

Endret av kelvarnsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...