Gå til innhold

Bør jeg gå for ett kort(hd4870) eller to kort i crossfire?

Anbefalte innlegg

skal gå til innkjøp av ny pc nå, men er litt usikker på skjermkortkonfigurasjonen. det står mellom et x38/x48 hovedkort og to skjermkort(hd3870?) i crossfire eller et "enklere" hovedkort(intel p45) og kun ett skjermkort (hd4870).

målet er en stillegående pc som fungerer bra til spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal ikke overklokke. tror jeg. resten av systemet finner du her:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=76203

problemet er skjermkort/hovedkort. jeg er veldig usikker på hvilken kombinasjon jeg skal gå for. hvis jeg går for ett skjermkort, går jeg for asus p5q pro. hvis jeg bestemmer meg for å benytte crossfire (nå eller i fremtiden), velger jeg nok et asus p5e.

Lenke til kommentar
men da bør jeg vel også gå for et x38- eller x48-kort? f.eks. p5e?

X38 eller X48 er det idelle for hvilket som helst PCI-e 2.0 kompatibelt Crossfire oppsett uansett hvordan man snur og vender på det.

Det er toppen man kan nå og vil alltid være det.

Men vil du spare inn litt så er ikke P45 ett dårlig alternativ slik som P35 er og var.

Lenke til kommentar

så crossfire er mer beregnet på ekstrem høy oppløsning og stort skjermbilde? da er det vel bedre å kjøre ett bra kort(hd4870) fremfor to kort.

dog, hva vil dere anbefale? et hovedkort med x38(asus p5e) slik at jeg kan sette inn et ekstra hd4870 etterhvert når pc'n skal oppgraderes eller satse på en vanlig p45 (asus p5q pro) og heller bytte ut skjermkortet med et nytt et etterhvert?

Lenke til kommentar

Crossfire er først et poeng ved høye oppløsninger med såpass kraftige kort. Asus P5E er et greit kort, men det finnes bedre - dessuten er det også utgått, Abit iX38 er et bedre valg hvis du skal ha X38, ellers er det mest X48 å få tak i nå, - jeg ville heller satset på P45 da.

Lenke til kommentar
så crossfire er mer beregnet på ekstrem høy oppløsning og stort skjermbilde? da er det vel bedre å kjøre ett bra kort(hd4870) fremfor to kort.

dog, hva vil dere anbefale? et hovedkort med x38(asus p5e) slik at jeg kan sette inn et ekstra hd4870 etterhvert når pc'n skal oppgraderes eller satse på en vanlig p45 (asus p5q pro) og heller bytte ut skjermkortet med et nytt et etterhvert?

Beedre er det jo ikke å velge ett. Det er jo fremdeles 2 kort framfor ett : ) Så du vil jo få litt ytelse uansett.

Men klart, bedre for lommeboka : D

Lenke til kommentar

Auda :D

Husk at 4870 ikke har samme problemet som 38xx serien - med en gang du skrur på AA/AF så stuper ytelsen, 4870 bryr seg lite om det - pluss at det skalerer veldig bra i høyere oppløsning.

EDIT: Med 1680x1050 er det null poeng med to 4870

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Jeg kan leve med det :3

Hm, sikker på det ? Jeg ser liksom ikke helt poenget med å spille uten AA >< Spillene ser jo like ræva ut uten den som på lav opplysning. Men det jo bare min mening da.

Neh, er kanskje ikke det..

Sitter på ett 3870X2 nå

Lenke til kommentar

Altså 4870 som nesten ikke taper ytelse ved bruk av AA/AF - 38x0 bremser mye da, jeg har kjørt CF med to 3870 - nå står de i hver sin pc, eller har jeg diverse Nvidia, to 8800GTX, to 8800GT og et 9800GTX, og diverse andre ATI pr dags dato (alt 2400, 2600, 3650, 3850) - og ja et 4870 da ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...