Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

(LØST!) MSI K8N SLI-FI og Samsung 1TB disk vil ikke funke ilag

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 32MB 7200RPM resten av min kolleksjon kan dere se i signatur. men det viser seg at maskina ikke vil starte når jeg har denne disken i pluggen... :hmm:

Da jeg ikke fikk starta maskin på grunn av nettopp denne disken ble jeg litt bekymra, (siden jeg slo av maskina mitt oppi en XP oppdatering..:p) jeg fikk kommee til den berømte F8 screen, prøvde alt fra sikkermodus til å prøve å innstalere windows på nytt, men bare svart skjerm.. så satt jeg her et par timer og funderte før jeg til slutt prøvde å koble den helt fra maskina. Da fikk jeg start på maskina ivertfall, men mangler fremdeles 1 terrabyte.

Nå har jeg vurdert å flashe biosen, da min er eeeelgammel.. men lurte på om det kunne være noe annet som gjør at jeg ikke får starta den? eller er det bare at HK ikke støtter disken? eller Windows?

kanskje like greit å kjøpe hardisk kabinett og bruke USB?

Endret av SiRious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, fikk oppdatert bios , og nå starta ivertfall windows.. men den finner ikke disken? er det XP som har begrensinger eller? er det en spesiell oppdatering som mangler?

Ser du ikke disken i bios heller? Fulgte det med en jumper til disken? Hvis det gjorde det,prøv å sett den inn.

Da vil disken kjøre i SATA-150 mode. Var hvertfall slik på en 200GB Samsung jeg hadde tidligere.

Det skal ikke være noen begrensninger eller behov for oppdateringer.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Vel, kan vel like greit innrøme at jeg er idioten her.. sjekka ikke ordentlig kabeln, som datt ut da jeg ikke festa den skikkelig.. datt vel ut under oppstarten.. men holder på å formatere nu, ingen problemer.. :) (Foreløpig) hehe..

men takker for all hjelpen da :)

Pokker dette blir å ta sin tid 3% etter 15 min.

Lenke til kommentar

Vill bare gjøre deg og andre oppmerksomme på at disse 1TB 32MB cache diskene til samsung er det ekstremt mye feil på. Jeg kjøpte 4 slike, 3 av de ga I/O error etter 5min hard belastning. Var ikke akkurat så løsten på å kjøre med den siste da heller. Kjøpte meg i stedenfor 4x WD 1TB tog ingen problemer.

Googlet deretter HD103UJ" og fant straks ut at det ikke bare var tilfeldig at 3 av 4 disker ikke fungerte. Jeg var ikke akkurat alene om saken om å ha problemer med disse.

Endret av repaguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...