Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trådløst nettverkskort fryser maskinen

Anbefalte innlegg

Oppgraderte fra Windows XP til Vista Ultimate 64-bit her om dagen, og i den anledning måtte jeg kjøpe meg nytt trådløst nettverkskort siden det gamle ikke taklet Vistaens konsentrerte råskap (eller noe). Valget falt på denne lille herligheten; et CNet CWP-854. Mest fordi det hadde gode tilbakemeldinger på Komplett og fordi det kosta et stjålent kyss og et favntak. Uansett, de gode tidene har nå tatt slutt, ettersom det later til å være noen aktiviteter som får PC-en til å fryse; det vil si at alt av diskaktivitet opphører, bildet på skjermen blir meislet i stein og at det eneste maskinen reagerer på er en tur bortom strømknappen. Så langt har jeg registrert at 64-bits-utgaven av Internet Explorer og Blizzard Downloader får maskinen i knestående imponerende fort. Jeg mistenker det trådløse nettverkskortet for å være synderen siden jeg ikke har hatt noen problemer med annen maskinvare i PC-en så lenge den har vært i mitt eie, og fordi jeg har hatt tilsvarende problemer med andre trådløse nettverkskort før. Den driveren jeg bruker er Ralinks referansedriver fra denne siden, nærmere bestemt den som gjelder for "PCI/mPCI/CB(RT256x/RT266x)". Problemet oppstår uansett om jeg bruker Ralinks programvare for trådløs tilkobling (som ser ut som byllepest, kan jeg tilføye) eller Microsofts innebygde løsning. Så: Noen som har noen tips, eller har opplevd tilsvarende og har råd å komme med? Anbefalinger om andre kort som fungerer bra i 64-bits Vista tas også imot med takk, ettersom det er en lav terskel for hvor lenge jeg gidder å bale med denne møkka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...