Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er synet ditt på sex?

MendE

Anbefalte innlegg

Lurer litt på dette sjønner dere.

Er det liksom bare noe man gjør?

kansje noe man gir/tar eller oppnår sammen?

Grunnen til at jeg stiller dette spørsmålet er for jeg vil vite hvordan forskjelige mennesker svarer på denne saken.

Jo har hatt sex, men angrer litt på det selv om det var frivilig å godt.

Det er bare så utrolig leit å tenke på at man har had sex med en person som man kansje ikke har de samme følelsene for lenger.

Det jeg vil fram til er at hadde klart meg godt uten sex bare jeg slipper å såre andre med mennesker.

ver så snill å svar på spørsmålet mitt "Hvordan er synet ditt på sex?"

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man tenker på naturen, meningen med sex er å føre slekten videre. Derfor skal dyr og alle skapninger være fristet til sex fordi det er "deilig" slik at slekten kan bli ført videre.

Med religiøs syn...kommer an på hvilken religion. Kristendom er derimot synd hvis du har sex før ekteskap. Og også her sees sex som en viktig del av livet for du skal ha mange barn. Og bla bla bla unnfangelsen.

I islam skal du ikke engang føle noe glede under sex. Omskjæring og sånt.

Egen mening, har sex bare fordi jeg vil oppnå kroppslig glede. Sånn tenker bare på meg selv.

Også du har sex med partneren din fordi du vil dele denne gleden. Noe felles, tenker også på andre.

Ellers så er sex en del av livet.

Utenom hvis du vier ditt liv til religion og sånt. Eller ikke i stand til det.

Synes egentlig at man burde ikke misbruke sex. Meningen er liksom å føre slekten videre og ikke som hobby. Naja, men hvem bryr seg.

Lenke til kommentar
Hvis man tenker på naturen, meningen med sex er å føre slekten videre. Derfor skal dyr og alle skapninger være fristet til sex fordi det er "deilig" slik at slekten kan bli ført videre.

Det første du sa om at man skal føre slekten videre er vell Riktig.. Men alle Dyr og pattedyr Gjør det ikke fordi det er deilig.. De har et instinkt til å føre arten videre.. Mens andre Skapninger som oss Mennesker Gjør det for å føre slekten videre men også fordi det er godt og en utrolig Sterk Følelse!

Lenke til kommentar

Det første du sa om at man skal føre slekten videre er vell Riktig.. Men alle Dyr og pattedyr Gjør det ikke fordi det er deilig.. De har et instinkt til å føre arten videre.. Mens andre Skapninger som oss Mennesker Gjør det for å føre slekten videre men også fordi det er godt og en utrolig Sterk Følelse!

Ja det og. Du er bedre til å formulere enn meg. :)

EDIT: OG ta med det viktigste.

Endret av Valvildi
Lenke til kommentar

Ja det og. Du er bedre til å formulere enn meg. :)

Det var ikke for å bevise at jeg er bedre til å formulere enn deg.. Bare la inn det Viktigste av det som handler om sex på denne planeten. ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser på sex som noe to personer gjør for å vise kjærlighet for hverandre. Men selv har jeg hatt sex mange ganger rett og slett fordi det er godt, og der tror jeg ikke mange kan si meg imot :p

Men jeg satt faktisk å tenkte på det i går, hva er egentlig god sex? For det første så må han vite hva han holder på med, og for det andre så må jeg føle meg tiltrukket av han. Så jeg tror jo mer du er tiltrukket av en person jo bedre er sexen :)

Lenke til kommentar

Det er i litt teit å innrømme at første gangen jeg hadde sex var det fordi jeg ikke gadd vente lenger. Men jeg var også av den oppfatningen at jeg var sent ute, noe som heller skulle vise seg at jeg var langt over gjennomsnittet tidlig XD

Jeg har hatt sex med mange fler enn jeg virkelig har elsket. Jeg har sex for sexens skyld, det er godt, og man TRENGER ikke ha følelser for den man har sex med. Jeg hadde sex med en kompis på regelmessig basis. Vi var trygg på hverandre, vi kjente hverandre, var glad i hverandre, men følte ikke for hverandre (jeg gjorde ihvertfall ikke)

Det er mye tryggere å ha en fast man kan gå til om man ikke vil være i et forhold, i motsetning til å ligge rundt med forskjellige hver eneste helg. Jeg vet ihvertfall at jeg blir gal om jeg ikke får nok sex, kanskje jeg er avhengig, hvem vet. Jeg skader ingen ved at jeg har masse sex (bortsett fra meg selv noen ganger :p) og sex er veldig sunt.

Altså ser jeg på sex som mer praktisk enn familiært, selv om jeg gjerne vil ha barn.

Lenke til kommentar

Synes Erasus sa det veldig bra. Sex er for meg 2 ting

- sex med følelser + lyst

- lyst

Sex med en person man elsker, det er en helt fantastisk ting som 2 personer deler sammen. En måte å virkelig vise at man elsker å tilbringe tid med denne personen. Alt i fra hard, vill sex, til rolig, mer kosete sex.

Men så er man jo gjerne kåt når man ikke er i et forhold også da, og da vil jo behovet for sex komme. Og det er jo ikke noe galt i å ha sex for lystens skyld, hvis begge parter vil.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Med religiøs syn...kommer an på hvilken religion. Kristendom er derimot synd hvis du har sex før ekteskap. Og også her sees sex som en viktig del av livet for du skal ha mange barn. Og bla bla bla unnfangelsen.

I islam skal du ikke engang føle noe glede under sex. Omskjæring og sånt.

Hvem sa det? Omkjæring for jenter er haram\forbudt. For gutter er det helt greit, og man burde gjøre det. Flere og flere omkjørere seg nå, spesielt i Amerika\Usa. Islam er sex en nytelse. Hvor har du fått sånne rare informasjon fra?..

Egen mening, har sex bare fordi jeg vil oppnå kroppslig glede. Sånn tenker bare på meg selv.

Også du har sex med partneren din fordi du vil dele denne gleden. Noe felles, tenker også på andre.

Ellers så er sex en del av livet.

Utenom hvis du vier ditt liv til religion og sånt. Eller ikke i stand til det.

Synes egentlig at man burde ikke misbruke sex. Meningen er liksom å føre slekten videre og ikke som hobby. Naja, men hvem bryr seg.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jokke_*

Det er vel ingen fasit på hva som er meningen / alt det dere med Sex det er vel opp til vær enkel person

Du har de som bare vil ha seg noe den dagen

Noen som venter til de gifter seg

og listen er lang:) sex er hva du føler er riktig

mitt personlig syn på sex er at det skal være noe man nyter / koser med en person man er veldig glad i og bryr seg om:) ikke bare bang bang har gjort det 2 ganger og det angrer jeg på

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...