Gå til innhold

Feil oppdatering av vista (64 bit, skulle vært til 32)

Anbefalte innlegg

Jeg har vista 32 bit på min pc.

Ved en oppdatering (mener det var til sp1) kom det opp en feilmelding om at noe manglet for at det skulle virke. Fant denne og lastet ned, men har tydeligvis blitt til 64 bit. Den oppdaterer nemlig til 64 bit....

Hvordan kan jeg få innstallert rett vare? Husker ikke kb nummeret, men vet det var fra microsoft sin side. Vet det sto om dette i forumet her, men finner det ikke igjen da jeg søkte på kb nr den gangen. Nr kom opp ved feilmeldingen. Var et innlegg her som gjorde at jeg fant link til nedlastning.

Har fått problemer med pc etter dette og ønsker derfor få rett bit. Håper noen skjønner hva jeg mener og kan hjelpe meg....

På forhånd takk!

Endret av Datajente
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I første omgang så kan du jo kjøre en systemgjenoppretting og velge et tidspunkt før du installerte oppdateringen for å bli kvitt problemer oppdateringen førte med seg. Siden jeg ikke vet hva du har installert så blir det vanskelig å hjelpe med rett link...

Lenke til kommentar

man kan går inn i oppdateringslogg for å se hvilke oppdatering dette var og avinnstallere den.

jeg tviler på at en oppdatering for 64 bit blir akseptert av pc'en, da bør det komme en feilvarsel at den ikke er for ditt system ( 32 bit )

lykke til

Lenke til kommentar
I første omgang så kan du jo kjøre en systemgjenoppretting og velge et tidspunkt før du installerte oppdateringen for å bli kvitt problemer oppdateringen førte med seg. Siden jeg ikke vet hva du har installert så blir det vanskelig å hjelpe med rett link...

Takk for svar!

Jeg oppdaget ikke dette før litt senere.

Er derfor ikke sikker på hvilken av disse oppdateringene som utgjør feilen. Har logg over hva som er oppdatert, men vanskelig finne eksakt hvilken det er. Fikk se at en av oppdateringene var til 64-bit og da sjekket jeg min pc for å se hva den har. Den har 32-bit.

Tror som sagt feilen kommer av at jeg har fått lastet ned en oppdatering til 64, da jeg selv måtte finne en link for å få sp1(tror jeg) til å virke. Da denne var lastet ned, sluttet feilmld å komme om at den ikke virket før oppdateringen var i boks.

Kan min pc virke ordentlig med oppdateringer for 64- bit når den kun har 32? Antar problemene kommer pga dette, men vet jo ikke.

Lenke til kommentar
man kan går inn i oppdateringslogg for å se hvilke oppdatering dette var og avinnstallere den.

jeg tviler på at en oppdatering for 64 bit blir akseptert av pc'en, da bør det komme en feilvarsel at den ikke er for ditt system ( 32 bit )

lykke til

Ja, har sett på denne loggen.

Er som sagt usikker på hvilken av de som er "synderen".

Jeg har sjekket min pc, den har kun 32 bit. Likevel ser jeg på loggen at oppdateringer er til 64. Har aldri fått noen feilvarsel....

Lenke til kommentar

lykke til

Ja, har sett på denne loggen.

Er som sagt usikker på hvilken av de som er "synderen".

Jeg har sjekket min pc, den har kun 32 bit. Likevel ser jeg på loggen at oppdateringer er til 64. Har aldri fått noen feilvarsel....

Bare slett disse og lykke til videre

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vel, jeg har nå funnet ut at jeg ikke har noe punkt for systemgjenoppretting, da denne pc er ny og denne feilen kom relativt tidlig.

Vet bare at den oppdaterer til 64 bit og ikkr 32 som jeg har.

Hva skjer om jeg sletter sp 1 og legger inn på nytt? Vil dette gå bra eller føre til problemer? vet som sagt ikke hvilken oppdatering som er synderen.

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å bruke oppdateringer for 64-bit på et 32-bit operativsystem. Når du installerer vil du få en beskjed om at oppdateringen ikke er for operativsystemet.

Litt forvirret over hva som er problemet her egentlig. Er det en oppdatering du ønsker 32-bit versjonen av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...