Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fritak i etterkant?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har virkelig rotet med faget kroppsøving i år, og som resultat har jeg fått IV i standpunkt. Som konsekvens av dette, frykter jeg at jeg får "ikke bestått" på vitnemålet mitt, noe som ville være heller kjedelig.

Jeg har fått IV fordi noe har tydeligvis gått galt en plass - Jeg har en legeerklæring, slik at jeg skal slippe normal kroppsøving. Denne leverte jeg til gymlæreren tidlig på året, og trodde derfor alt var greit. Dessverre har jeg fått ført fravær hver time siden skolestart i fjor, ergo over 95% fravær i faget.

Først trodde jeg det var en enkel sak å klage på dette, men etter og ha undersøkt litt, virker det som jeg skulle hatt teoretisk gymnastikk i stedet. Er det noen som har kjennskap til hvordan dette fungerer? Kan jeg eventuelt søke fritak fra faget nå, etter skoleslutt, med utgangspunkt i legeerklæringen? Men igjen frykter jeg at jeg da er like langt, siden jeg da ville få mindre timer, en hva som er minimumskravet (tror det er 90 uketimer) - hvilke alternativer har jeg egentlig?

Håper noen kan gi meg konkrete svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke sikker på hvordan syk du er da, men de jeg kjenner som har legeerklæring på sykdommer slipper gym som gjelder dette sykdomsområdet, f.eks. med kneskade slipper du gym som sliter på kneet som f.eks. løping, men du kan sitte på styrketreningsrommet å trene f.eks. mage/biceps-muskler, så, hos oss må alle møte opp til timene og gjøre det beste de kan, eventuelt sitte og lese teori til en kommende prøve. Sånn som du sier det virker det som om du ikke har møtt opp til timene, siden du har fått fravær? Men, lærerene kan vel ikke gi deg stryk uten å si i fra om dette? Uansett syntes jeg det er sløvt av deg og spesielt lærerene og ikke "gå dypere i saken" og finne en løsning før etter skoleåret er omme.. Lykke til da.. De kan vel ikke stryke deg uten å si i fra, tror jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...