Khaffner Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Jeg prøver å spille Anno 1602 på pc'en min som har Ubuntu 8.04 og Wine 1.0. Jeg har fått installert spillet, men når jeg skal spille får jeg følgende feilmelding: DirectDraw initialisation failed!SetDisplayMode failed!\nPlease check if your\nWindows display\nis set on 256 colors! Hos Wine er det bekreftet at spillet skal kunne kjøres. Hvordan kan jeg ordne dette? Edit: Jeg har prøvd å endre til 256 farger i xorg.conf, og da fikk jeg også 256 farger, men samme feilmeldingen. Endret 13. juli 2008 av khaffner Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Litt tvetydig feilmelding, men jeg tror kanskje at du skal sjekke om du kun har 256 farger, fordi det er for lavt til å kjøre spillet. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Vanligvis kjører jeg 24-bits farger, 16.7 mill. Jeg kan lett endre det til 256 farger, men det hjelper meg ingenting. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg fant ut en løsning for litt siden, jeg måtte kjøre spillet i windowed mode, da gikk det flott Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå