Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

meldte meg ut av skoledomenet

Anbefalte innlegg

hei, har sittet hele kvelden å prøvd å få delt filer fra min bærbare skolepc til en kompis som er på samme nettverk. etter å ha "trikset og mikset" o noen timer fant jeg det plutselig smart å logge meg inn på arbeidsgruppen "workgroup" istedet for domene for å koble til pcen hans gjennom arbeidsgruppen. men så selvfølgelig når jeg hadde gjort det, så sto det at ejg hadde meldt meg ut av skoledomenet (hkf.no eller noe sånt.) så jeg startet maskinen på nytt igjen fordi det var det windows anbefalte meg å gjøre (thank you bill gates) så nå er situasjonen slik: får ikke logget innpå pcen som kjører windows XP professional, fordi det ikke er noe domene å koble brukeren min til. kan selvfølgelig ikke logge på på pcens interne bruker system pga at det er en skole pc og brukeren vår er knyttet til skoledomenet. og får ikke bootet på nytt igjen med en eller annencd som skal gjøre noe greier med "sam" filen fordi det plutselig kommer opp noe "setup password" opplegg. hadde ævrt ganske greit å finne ut av det her raskest mulig. sommerferien har begynt så tviler på at jeg kan løpe til IT-ansvarlig på skolen :p

føler meg relativt blond atm..

takker på forhånd for eventuelle løsninger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke så smart nei=p

Men du kan løpe til skolen også fikser de det, tviler på at de har ferie. Hvis det er en som har fulltids ikt stilling har han/hun ikke mer enn 5 uker ferie, og alle systemansvarlige jeg vet om jobber denne uka. men neste uke har han sikkert ferie.

Tror ikke du kan greie det på noen annen måte, kanskje hvis du resetter bios passordet (kobler ut cmos batteriet i 10 min) men det er ikke så lurt å fikle inni pcen.

Så bare løp bort til skolen sier jeg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...