ZoDz Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Får bruke "laste opp" funksjonen så PmNormal og Tom blir fornøyde. Tok dette bilde på jobb for ett par dager siden og hadde ikke så god tid. Skulle ønske at jeg kunne brukt raskere lukker men det kunne jeg ikke, derfor er ikke bilde helt skarpt men skarpt nok synes jeg. 1/20 Iso 100 50mm f/5.6 Endret 26. juni 2008 av Zettec Lenke til kommentar
gregor Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Veldig bra bilde, synes nå jeg. gregor Lenke til kommentar
andersj Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Blir ikke helt enig med meg selv. Detter liksom litt frem i kontorstolen når jeg ser på dette. På en måte skulle jeg ønske du hadde satt deg på kne og faget pusen rett frem med busken som bakgrunn, men da hadde det jo bare blitt enda et fint pusetrett, og dem har vi sett en million av. Perspektivet gjør bildet annerledes og det er bra, men jeg liker ikke å ramle ut av stolen. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Her har du mye å gå på mtp komposisjon, syns hovedmotivet (katten) ble for liten. Ville ha croppa bort både over, under og begge sidene slik at hovedmotivet blir mer i sentrum. Du kunne ha brukt raskere lukker ved å bruke ISO 400-800. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg tror jeg skjønner hva andersj mener. Vinkelen bildet er tatt i gir det en litt kul effekt. Som at man nesten faller fremover.. tror jeg. Men iallefall syns jeg det ble litt ovenfra og ned. Katta ser ikke helt god ut. Og jeg syns det er ett godt poeng at den sitter akkurat der. Skulle tro det var PMn sin katt. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Her har du mye å gå på mtp komposisjon, syns hovedmotivet (katten) ble for liten. Ville ha croppa bort både over, under og begge sidene slik at hovedmotivet blir mer i sentrum. Du kunne ha brukt raskere lukker ved å bruke ISO 400-800. Jeg var i 3 etasje med kun to vinduer å velge mellom. Jeg går som regel _aldri_ over iso 100. Føler at jeg får for mye støy. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Får bruke "laste opp" funksjonen så PmNormal og Tom blir fornøyde... Sånne kommentarer kan du spare deg for, og deg er slettes ikke bare PMNormal og Tom som blir fornøyde om du følger de få men enkle reglene bildekritikken krever. Når det gjelder bildet, så har du en del å gå på med tanke på komposisjon. Ovenfra og ned fungerer svært sjeldent. Om du hadde fått kameraet ditt i høyde med katta, og kanskje kommet litt nærmere så hadde du vært inne på noe, men slik det står nå er det bare et kjedelig bilde av en katt. Siden alt er uskarpt i bildet ditt, så kan du feks gå opp på ISO'en for å få kjappere lukkertid, evt. bruke blitz, evt. bruke stativ. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Her har du mye å gå på mtp komposisjon, syns hovedmotivet (katten) ble for liten. Ville ha croppa bort både over, under og begge sidene slik at hovedmotivet blir mer i sentrum. Du kunne ha brukt raskere lukker ved å bruke ISO 400-800. Jeg var i 3 etasje med kun to vinduer å velge mellom. Jeg går som regel _aldri_ over iso 100. Føler at jeg får for mye støy. Aldri over ISO100? Setter ikke dette endel begrensinger i fotograferingen? Det finnes meget gode støyreduserings software, f.eks. Noise Ninja. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Får bruke "laste opp" funksjonen så PmNormal og Tom blir fornøyde... Sånne kommentarer kan du spare deg for, og deg er slettes ikke bare PMNormal og Tom som blir fornøyde om du følger de få men enkle reglene bildekritikken krever. Når det gjelder bildet, så har du en del å gå på med tanke på komposisjon. Ovenfra og ned fungerer svært sjeldent. Om du hadde fått kameraet ditt i høyde med katta, og kanskje kommet litt nærmere så hadde du vært inne på noe, men slik det står nå er det bare et kjedelig bilde av en katt. Siden alt er uskarpt i bildet ditt, så kan du feks gå opp på ISO'en for å få kjappere lukkertid, evt. bruke blitz, evt. bruke stativ. Det var en spøk. Jeg har brukt denne funksjonen en gang før. Da la jeg opp tre eksempler. Pmnormal og tom har aldri klagd på meg men jeg har sett de skrive det andre steder. Så får de to sin skyld skal jeg bruke denne funksjonen mere. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Man klager ikke. Man informerer. ... Også hjelper man på den måten trådstarter med å få svar. Jeg syns det at det fleipes med dette er bra, da holder man ting fremme i lyset. De som skalerer ned bildene sine etter sånne "kritikker" om størrelse bruker jo få kommentarer. Bruker de ikke? Endret 26. juni 2008 av pybalto Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 bilde tatt med ISO 3200 av Nikon D3, og du våger deg ikke over ISO 100? Som Auto sa, dette må da begrense deg voldsomt? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 bilde tatt med ISO 3200 av Nikon D3, og du våger deg ikke over ISO 100? Som Auto sa, dette må da begrense deg voldsomt? Begrenser meg ikke nei. Nå har jeg hverken D3 eller D300. Jeg har 40D. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 vel, jeg er helt fersk her, men noe av det viktigste jeg har lært meg her på Akam er ihvertfall at det er 100x bedre med et skarpt bilde på ISO 800 enn et uskarpt blury bilde på ISO 100/200. Men det er vel også kanskje en smakssak... Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Sett bort i fra de tekniske svakhetene, likte jeg at bildet var komponert av noen lett gjenkjennelige elementer. Busk, Benk, Katt. Et veldig ryddig bilde. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 40D er da brukbar på litt høyere ISO, den også. I størrelse skalert for web, ser man ikke forskjell på ISO 100 og 400 uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå