Jibril Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg har en ganske smart løsning til kjøling av CPU... jeg har ingen kab.vifter, og har ikke planer om å kjøpe heller, i hvertfall ikke i dette kabinettet... CPU lå på 55 grader idle!!! så jeg tok av det ene sidepanelet på kabinettet, og satte en vanlig "bordvifte" til å blåse på CPU... temp. gikk ned 10 grader!! gikk ned 15 på HK!! jeg synes denne løsningen var ganske bra... billig var den også... kosta ingenting, egentlig... Det er ett problem, og det er at det bråker ganske heftig... Men, men, klarer å leve med det... Lenke til kommentar
alfern Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Hørtes i grunn ganske teit ut... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 gikk ned 15 på HK!! Forutsatt at det er normal romtemperatur (19-22 grader) i rommet og at vifta ikke henter luft utenifra eller lignende så kan jeg med 100% sikkerhet si at HK ikke kan være på 15 grader da en vifte som kun flytter luft ikke kan kjøle ned til under romtemp. Det er fysisk umulig. Trolig så er det sensoren som ikke viser korrekt når den får luftstrøm retta rett mot den. Forøvrig er det liten tvil om at det er en effektiv og rimelig løsning ja, spørsmålet er jo støyen og hvor praktisk det er Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 æhæhhæ 14iss på bærtur Noen må jo plukke bær også Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 gikk ned 15 på HK!! ......så kan jeg med 100% sikkerhet si at HK ikke kan være på 15 grader...... Var ikke det han skrev, han skrev at han gikk NED 15 grader. Ikke at han fikk 15 grader på HK..... :wink: Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Tar så tid drite dem ut igjen Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 AU , gikk på den jeg og.. *skylde på dyseleksi* men kunne lest bedere. Tar tilbake det jeg sa. sorry Lenke til kommentar
trd374 Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Mr. Leipsand? Tror du ikke han mente at temp gikk ned 10 grader på Cpu (til 45 grader), og ned 15 grader (ikke til 15 grader) på HK? Han har ikke oppgitt hva hk-temp var. Det er slik jeg leser det. Du har ellers helt rett - og jeg er enig til det ytterste. Lenke til kommentar
Jibril Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 *hrmf* ok, takk for den responsen a!!! er kun en midlertidig løsning... er morra mi sin pc, men jeg har ikke egen (enda)... da blir det andre boller... bare så det er sagt... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 aah, selvsagt. leste "gikk ned 10 grader!! gikk ned 15 på HK!!" som at temperaturen sank 10 grader på CPU og gikk ned til 15 på HK. sorry det der. fortsett diskusjonen... Lenke til kommentar
formann Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Håper du er flink med støvsugeren, for du kommer til å ha usaklig mye støv i den boxen der etterhvert.. :-? og et lag med støv på kjøleribbene våre liker vi dårlig Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Men du.... har du kabinettet atmed Skjermen? Jeg hadd en slik i vinduskarmen min, men måtte ta den vekk, fordi den er basert på spoler og magneter. så den forstyrrer SKJERMEN! Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Men du.... har du kabinettet atmed Skjermen? Jeg hadd en slik i vinduskarmen min, men måtte ta den vekk, fordi den er basert på spoler og magneter. så den forstyrrer SKJERMEN! Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Et bra alternativ. Det eneste som er dumt er lyden og ikke minst det støvhullet du kommer til å få. Vær forsiktig med det. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Genial og genial.. Vapochill / Prometeia kaller jeg genial Lenke til kommentar
Jibril Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg er enig i at Vapochill er genial... Til canabis: nei, jeg har den på gulvet, så forstyrrelse er ikke noe problem. Den eneste forstyrrelsen er, som sagt, lyden... men jeg hører som regel på musikk, så det er ikke noe særlig jeg hører til det... Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Grunnen til at kabinettet ditt var så varmt med lokket på, er at det er helt utrolig dårlig designet. hadde et likeens kab, men byttet til Chieftec for et par dager siden, og tempen er mye lavere. Lenke til kommentar
Jibril Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 ja, det kan nok hende det. jeg synes at q-tec er så vilt dårlig! skal nok kjøpe meg et Thermaltake XaserIII V2000A til sommeren, for akkurat nå er jeg ganske så blakk... var ikke så veldig billig hos Netconnection... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 gikk ned 15 på HK!! Forutsatt at det er normal romtemperatur (19-22 grader) i rommet og at vifta ikke henter luft utenifra eller lignende så kan jeg med 100% sikkerhet si at HK ikke kan være på 15 grader da en vifte som kun flytter luft ikke kan kjøle ned til under romtemp. Han skrev at han gikk NED 15 grader inne NED TIL 15 grader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå