Gå til innhold

"genial" kjøleløsning!

Jibril

Anbefalte innlegg

Jeg har en ganske smart løsning til kjøling av CPU... jeg har ingen kab.vifter, og har ikke planer om å kjøpe heller, i hvertfall ikke i dette kabinettet... CPU lå på 55 grader idle!!! så jeg tok av det ene sidepanelet på kabinettet, og satte en vanlig "bordvifte" til å blåse på CPU... temp. gikk ned 10 grader!! gikk ned 15 på HK!! jeg synes denne løsningen var ganske bra... billig var den også... kosta ingenting, egentlig...

Det er ett problem, og det er at det bråker ganske heftig... Men, men, klarer å leve med det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gikk ned 15 på HK!!

Forutsatt at det er normal romtemperatur (19-22 grader) i rommet og at vifta ikke henter luft utenifra eller lignende så kan jeg med 100% sikkerhet si at HK ikke kan være på 15 grader da en vifte som kun flytter luft ikke kan kjøle ned til under romtemp. Det er fysisk umulig. Trolig så er det sensoren som ikke viser korrekt når den får luftstrøm retta rett mot den.

Forøvrig er det liten tvil om at det er en effektiv og rimelig løsning ja, spørsmålet er jo støyen og hvor praktisk det er ;)

Lenke til kommentar

Mr. Leipsand?

:p Tror du ikke han mente at temp gikk ned 10 grader på Cpu (til 45 grader), og ned 15 grader (ikke til 15 grader) på HK? Han har ikke oppgitt hva hk-temp var. Det er slik jeg leser det.

Du har ellers helt rett - og jeg er enig til det ytterste.

:woot:

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at Vapochill er genial...

Til canabis: nei, jeg har den på gulvet, så forstyrrelse er ikke noe problem.

Den eneste forstyrrelsen er, som sagt, lyden... men jeg hører som regel på musikk, så det er ikke noe særlig jeg hører til det...

Lenke til kommentar

ja, det kan nok hende det. jeg synes at q-tec er så vilt dårlig! skal nok kjøpe meg et Thermaltake XaserIII V2000A til sommeren, for akkurat nå er jeg ganske så blakk... var ikke så veldig billig hos Netconnection...

Lenke til kommentar

gikk ned 15 på HK!!

Forutsatt at det er normal romtemperatur (19-22 grader) i rommet og at vifta ikke henter luft utenifra eller lignende så kan jeg med 100% sikkerhet si at HK ikke kan være på 15 grader da en vifte som kun flytter luft ikke kan kjøle ned til under romtemp.

Han skrev at han gikk NED 15 grader inne NED TIL 15 grader

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...