Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Jaguar xj6 som førstebil?

DMN

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke så veldig god greie på biler, men har nå begynt å se på førstebil. Og selvom det sikkert er 1000 tråder på forumet om dette emnet, så fant jeg faktisk ingen som passa helt meg!

Jeg har forelska meg i Jaguar xj6 etter at jeg så The 51st state. Men som sagt; jeg har ikke peil. Hadde det gått ann å finne en brukbar xj6 mellom 30-50 lapper?

Hvordan er det med deler?

Og hvor mye vil forsikring og bensinpenger komme på?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med et enkelt søk på Finn.no, kommer det opp flere alternativer på Jaguar XJ.

Om du ikke er særlig bilkyndig, vil jeg ikke anbefale å begi deg ut på noen veteranbil.

Her kan du uansett se alternativene på finn.no, og du ser jo at det er noen som faller innenfor ditt prisønske.

Prisen er dessuten svært variabel på biler som i utgangspunktet er forholdsvis like, og det går mye på hvilken stand den er i. Et oppussingsopbjekt krever at du er bilkyndig, ellers blir prisen fort en del høyere.

Du må regne med at disse bilene bruker godt over literen på mila, på grunn av stort motorvolum.

Forsikringspris kan du enkelt finne ut selv (for å få den til å stemme med dine preferanser) på f.eks. www.gjensidige.no .

Lenke til kommentar

I utgangspunktet ville jeg påstått at det var galskap å begi seg ut på noe sånt som en førstebil hvis man ikke har satt av en sum tilsvarende innkjøpsprisen til vedlikehold. Men den som intet våger, intet vinner - Jeg applauderer alle som tør å velge utradisjonelt, men ikke regn med at den vil være like billig i drift som f.eks. en Toyota.

http://www.rac.co.uk/web/know-how/buying-s...eviewID=2002719

http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/index.htm?md=167&

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...