Gå til innhold

Sen ettermiddag Rådhuskaia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det synes jeg du har. Eksponeringen er god, farge og kontrast helt flott. Men,- det er jo alltid et men, synes ikke komposisjonen er helt i havn. Vet liksom ikke hvor jeg skal feste blikket, masten til båten er kuttet og de to bygningene i bakgrunnen blir forstyrret av båten. Ville nok jobbet litt mer med komposisjonen, et skritt til siden, et skritt frem, og kanskje snurre litt på kamera. Foto er jo rene dansen ...

Men jeg likte fargene og kontrastene veldig godt.

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke du har lykkes med å få frem den stemningen som du sikter til, bildet er etter min mening for lyst og har for mye fargemetning, spes er dette tydelig på himmelen. Bakgrunnen er også for rotete etter mitt syn. Mastene er kuttet, vet ikke om dette var hensikten, men etter mitt syn trekker dette ytterligere ned.

Lenke til kommentar
Ville nok jobbet litt mer med komposisjonen, et skritt til siden, et skritt frem, og kanskje snurre litt på kamera. Foto er jo rene dansen ...

Et skritt til siden og ett frem... da hadde jeg gått i vannet. :!:

gregor

:) Jepp, men det kan hende det hadde vært verdt det.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Ja, det er riktig at jeg ikke hadde noe klart motiv da jeg tok bildet, hverken båten, rådhuset eller kaia. Det var stemningen og lyset som var målet, og stedet var det det var. Men det er nok en svakhet at bildet ikke har et klart motiv. Noe som tiltrekker oppmerksomheten. Jeg lærer stadig....

Forstår ikke hva det henvises til med "MOE"?

mvh

gregor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...