gregor Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Hei. Har i dette bildet forsøkt å få frem stemningen av "sen ettermiddag" ved Rådhuskaia. Har jeg lykkes? Er komposisjonen ok? Glad for tilbakemeldinger. Mvh Gregor Lenke til kommentar
andersj Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Ja, det synes jeg du har. Eksponeringen er god, farge og kontrast helt flott. Men,- det er jo alltid et men, synes ikke komposisjonen er helt i havn. Vet liksom ikke hvor jeg skal feste blikket, masten til båten er kuttet og de to bygningene i bakgrunnen blir forstyrret av båten. Ville nok jobbet litt mer med komposisjonen, et skritt til siden, et skritt frem, og kanskje snurre litt på kamera. Foto er jo rene dansen ... Men jeg likte fargene og kontrastene veldig godt. Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Egentlig 100% enig med andersj Lenke til kommentar
Carny Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Spesielt bilde... Syns rådhuset ser litt kult ut. På den ene siden ser det helt flatt ut, på den andre siden får du fram dimensonene.. Båten er i veien da. I alle fall mastene. Lenke til kommentar
gregor Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Takker for tilbakemeldinger. Ser det nå, ikke helt heldig med de mastene som dekker det ene rådhustårnet. gregor Lenke til kommentar
gregor Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Ville nok jobbet litt mer med komposisjonen, et skritt til siden, et skritt frem, og kanskje snurre litt på kamera. Foto er jo rene dansen ... Et skritt til siden og ett frem... da hadde jeg gått i vannet. :!: gregor Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) fine farger og ok komposisjon, men skulle gjerne sett hele masten til båten Endret 26. juni 2008 av dga01 Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg syns ikke du har lykkes med å få frem den stemningen som du sikter til, bildet er etter min mening for lyst og har for mye fargemetning, spes er dette tydelig på himmelen. Bakgrunnen er også for rotete etter mitt syn. Mastene er kuttet, vet ikke om dette var hensikten, men etter mitt syn trekker dette ytterligere ned. Lenke til kommentar
andersj Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 Ville nok jobbet litt mer med komposisjonen, et skritt til siden, et skritt frem, og kanskje snurre litt på kamera. Foto er jo rene dansen ... Et skritt til siden og ett frem... da hadde jeg gått i vannet. :!: gregor Jepp, men det kan hende det hadde vært verdt det. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 26. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2008 hmm hva står MOE for? Ellers helt enig med resten, mangler resten av mastene.. Finner ikke helt ut hva som er bildet, etter som at de er kappet av så virker det som om båten ikke gentlig er en del av bildet? Lenke til kommentar
gregor Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juni 2008 Takker for svar. Ja, det er riktig at jeg ikke hadde noe klart motiv da jeg tok bildet, hverken båten, rådhuset eller kaia. Det var stemningen og lyset som var målet, og stedet var det det var. Men det er nok en svakhet at bildet ikke har et klart motiv. Noe som tiltrekker oppmerksomheten. Jeg lærer stadig.... Forstår ikke hva det henvises til med "MOE"? mvh gregor Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 27. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2008 Moe (på 'sikringsboksen' til venstre i bildet).. Enig med Autoxave her. For mye fargemetning osv.. Et litt kult utsnitt her kunne blitt om du zoomet inn på tårnet til høyre (i portrettformat) med et mylder av tauverk og master i forgrunnen. Slik det er nå blir det nok mer forstyrrende ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå